Home » D:News » Urmaşul lui Concorde: avionul supersonic mai ieftin şi mai discret

Urmaşul lui Concorde: avionul supersonic mai ieftin şi mai discret

Urmaşul lui Concorde: avionul supersonic mai ieftin şi mai discret
Publicat: 21.03.2012
Timp de 27 de ani, Concorde şi-a încântat clienţii oferindu-le unul din cele mai apreciate avantaje din contemporaneitate: un transport rapid. Avionul supersonic de pasageri avea nevoie de doar trei ore şi jumătate pentru a parcurge distanţa de la Paris la New York.

Cu timpul, însă, costul crescut al biletelor, numărul limitat de locuri, dar şi zgomotul teribil produs de avion, numit boom-ul sonic, a făcut ca interesul publicului să scadă. Aşa se face că, în ziua de 26 noiembrie 2003, conducerea Concorde a decis sistarea curselor.

De atunci, mai multe echipe de cercetători au încercat să găsească un mod de a crea avioane supersonice mai eficiente. Acum, cercetătorii de la MIT au realizat un concept care ar putea rezolva problemele pe care le-a întâmpinat Concorde.

Ei au demonstrat, într-o simulare pe calculator, că avionul ar fi mai eficient dacă ar avea 4 aripi în loc de două. Astfel, spun oamenii de ştiinţă, atât rezistenţa aerului, cât şi consumul de combustibil ar fi mai scăzute. De asemenea, o rezistenţă redusă a aerului va genera şi un boom sonic mai mic şi mai uşor de suportat de către călători.

Creatorii noului avion, inspirat din conceptul creat de Adolf Busemann în 1950, susţin că aripile suprapuse ar anula undele de şoc produse, la viteze mari, de fiecare aripă în parte.

În mod normal, atunci când vehiculul se apropie de viteza sunetului, aerul începe să se comprime în faţa şi spatele său. Atunci când avionul depăşeşte viteza sunetului, creşterea bruscă a presiunii aerului formează două valuri de şoc care radiază la ambele capete ale avionului şi produc boom-ul sonic.

Buseman realizase că adăugarea unei perechi de aripi ar putea anula undele de şoc produse de fiecare aripă în parte, însă designul ar face ca între aripile de pe fiecare parte a avionului să se formeze câte un canal îngust prin care nu ar putea trece decât o cantitate foarte limitată de aer.

Acum, cu ajutorul simulării pe computer, specialiştii au putut alege din aproape 700 de configuraţii ale aripilor, forma corectă pe care ar trebui să o aibă fiecare dintre ele. Ei au descoperit că prin netezirea suprafeţei interioare a fiecărei aripi se poate crea un canal propice prin care să treacă aerul. De asemenea, s-a constat că, prin îndoirea marginii superioare a aripii mari şi a celei inferioare a aripii mici, avionul devine capabil să zboare la viteze supersonice cu o rezistenţă a aerului redusă la jumătate faţă de Concorde.

Planul cercetătorilor este să proiecteze un model tridimensional pentru a calcula şi alţi factori care ar putea influenţa zborul.

Sursa: MITnews

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ascensiunea fulminantă în viaţa politică românească a lui Ionel Brătianu. Cum a ajuns acesta lider al PNL
Ascensiunea fulminantă în viaţa politică românească a lui Ionel Brătianu. Cum a ajuns acesta lider al PNL
1 din 4 tineri români care caută un loc de muncă nu reușește să se angajeze
1 din 4 tineri români care caută un loc de muncă nu reușește să se angajeze
Mâncarea copioasă de sărbători nu este atât de periculoasă pe cât am crede
Mâncarea copioasă de sărbători nu este atât de periculoasă pe cât am crede
Frigiderul care face de mâncare și primul laptop cu ecran care se extinde, prezentate la CES 2025
Frigiderul care face de mâncare și primul laptop cu ecran care se extinde, prezentate la CES 2025
(P) Statistici, Istorie și Implicații Psihologice ale Jocurilor de Noroc: O Privire de Ansamblu
(P) Statistici, Istorie și Implicații Psihologice ale Jocurilor de Noroc: O Privire de Ansamblu
O reacție a oxigenului recent descoperită ar putea ajuta la căutarea vieții extraterestre
O reacție a oxigenului recent descoperită ar putea ajuta la căutarea vieții extraterestre
Florile de nuc își schimbă sexul în fiecare sezon de 40 de milioane de ani încoace
Florile de nuc își schimbă sexul în fiecare sezon de 40 de milioane de ani încoace
O fortăreață montană uriașă, de 3.000 de ani vechime, îi uimește pe arheologi
O fortăreață montană uriașă, de 3.000 de ani vechime, îi uimește pe arheologi
Yma Sumac, cea mai faimoasă peruviană la Hollywood
Yma Sumac, cea mai faimoasă peruviană la Hollywood
Jenny Lind, „privighetoarea suedeză”, star al operei și filantroapă
Jenny Lind, „privighetoarea suedeză”, star al operei și filantroapă
Cum ne îmbogățim în 2025! Secretele pe care nu ți le-a spus nimeni vin de la CRISTINA BANU, în EXCLUSIVITATE, la „Altceva cu Adrian Artene”!
Cum ne îmbogățim în 2025! Secretele pe care nu ți le-a spus nimeni vin de la CRISTINA BANU, în EXCLUSIVITATE, la „Altceva ...
O companie deținută de Radu Budeanu cumpără brandul Mediafax
O companie deținută de Radu Budeanu cumpără brandul Mediafax
Un nou studiu leagă milioane de cazuri de diabet și boli de inimă la nivel global de băuturile îndulcite
Un nou studiu leagă milioane de cazuri de diabet și boli de inimă la nivel global de băuturile îndulcite
Momentul cel mai bun din zi în care să bei cafea pentru o inimă sănătoasă
Momentul cel mai bun din zi în care să bei cafea pentru o inimă sănătoasă
Test de cultură generală. De ce nu vedem aerul?
Test de cultură generală. De ce nu vedem aerul?
Un fizician susține că a rezolvat „paradoxul bunicului”, făcând posibilă călătoria în timp
Un fizician susține că a rezolvat „paradoxul bunicului”, făcând posibilă călătoria în timp
Scrisoarea lăsată de Matthew Perry într-un borcan de biscuiți, găsită de actrița Lisa Kudrow
Scrisoarea lăsată de Matthew Perry într-un borcan de biscuiți, găsită de actrița Lisa Kudrow
Nvidia a creat un supercomputer de 1.000 de ori mai puternic decât cele mai performante laptopuri
Nvidia a creat un supercomputer de 1.000 de ori mai puternic decât cele mai performante laptopuri