În scurt timp, automobilele vor anunţa automat autorităţile atunci când are loc un accident
Şeful companiei Ford, Bill Ford, a anunţat în cadrul evenimentului Mobile World Congress (MWC), ce are loc zilele acestea la Barcelona, că viitorul aparţine automobilelor conectate.
„Dacă nu facem nimic, riscăm să avem parte de un „blocaj global”, un blocaj în trafic fără de sfârşit ce consumă timp, energie şi resurse şi care poate chiar să compromită fluxul comercial şi cel al serviciilor de sănătate”, a avertizat Bill Ford într-un discurs ţinut ieri la MWC.
Ford a menţionat că recordul pentru un blocaj în trafic a fost stabilit în China în 2010: 11 zile consecutive. Numărul automobilelor este într-o continuă creştere, urmând ca în 2050 să existe 4 miliarde de automobile la nivel mondial, de patru ori mai multe decât astăzi.
Toţi producătorii de maşini prezenţi la MWC, printre care Ford, BMW, Porsche şi Nissan, mizează pe conectivitate.
„Modelul nostru este dotat cu un card SIM în interior”, a declarat purtătorul de cuvânt al BMW, explicând că acesta permite automobilului să afle din timp situaţia din trafic şi să contacteze serviciile de ambulanţă în cazul unui accident.
Reprezentanţii Ford oferă acelaşi serviciu, însă modelul lor poate comunica în mai multe limbi. „În cazul unui accident, automobilul va suna în mod automat la serviciile de urgenţă, dar o va face în limba locală. Spre exemplu, dacă şoferul este un francez care călătoreşte în Spania şi, din nefericire, are loc un accident, sistemul va putea apela serviciile de urgenţă şi va comunica cu reprezentanţii acestora în limba spaniolă, comunicându-le localizarea precisă a automobilului”, a explicat Paul Mascarenas, şeful departamentului de tehnologie din cadrul Ford.
Bill Ford afirmă că tehnologia comunicaţiilor mobile este un aspect esenţial pentru viitorul automobilelor. „Industria telecomunicaţiilor are un rol critic în crearea unui sistem de transport interconectat, cuprinzând maşini inteligente, care pot comunica între ele şi cu infrastructura din jurul lor”, a afirmat acesta.
„A sosit momentul să privim autovehiculele la fel cum privim smartphone-urile, laptopurile şi tabletele: ca părţi ale unei reţele mult mai mari şi mai bogate”, a concluzionat Ford. Acesta a fost completat de Glenn Lurie, reprezentantul AT&T, o companie de telefonie din SUA: „Maşina este doar un alt dispozitiv, precum un iPhone”.
Un studiu publicat ieri de Machina Research, o companie de cercetare, afirmă că 90% din automobilele ce vor fi puse în vânzare în anul 2020 vor fi conectate la Internet.
Singura problemă, afirmă specialiştii, este aceea că industria telefoniei mobile progresează într-un ritm mult mai rapid decât cea a automobilelor. Conceperea unei maşini durează câţiva ani, iar în lumea conectivităţii mobile lucrurile se schimbă în fiecare zi. „Astfel, există riscul ca tehnologia incorporată într-o maşină să fie deja depăşită la data lansării”, avertizează Andy Gryc, reprezentatul companiei QNX (parte a Research in Motion).
„Singura soluţie este ca producătorii de maşini să accelereze ritmul, pentru a ţine pasul cu tehnologia”, a concluzionat reprezentantul AT&T.
Sursa: AFP