Home » D:News » Cercetătorii au descifrat secretul fericirii

Cercetătorii au descifrat secretul fericirii

Cercetătorii au descifrat secretul fericirii
Publicat: 29.01.2012
Un nou studiu arată că persoanele care tind să-şi cheltuiască banii pe experienţe sunt mai fericite decât cele care folosesc banii pentru a achiziţiona obiecte.

Cercetătorii de la Universitatea San Francisco State au descoperit că persoanele extravertite şi deschise experienţelor noi cheltuiesc mai mult pe experienţe (precum un concert, sau o călătorie de un weekend) decât pe obiecte.

Pentru a investiga modul în care deciziile de folosire a banilor afectează starea persoanelor, profesorul Ryan Howell a lansat un site intitulat Beyond the Purchase, unde utilizatorul poate participa la sondaje pentru a descoperi cel fel de consumator este şi cum este afectat de deciziile de folosire a banilor.

Howell şi colegii săi au elaborat acest studiu pe baza informaţiilor colectate de la 10.000 de participanţi la un sondaj. Voluntarii au completat chestionare cu întrebări referitoare la cumpărăturile pe care le fac, la trăsăturile de personalitate, propriile valori şi nivelul de satisfacţie în ce priveşte propria viaţă.

Un studiu efectuat de Howell în 2009 a demonstrat că persoanele care folosesc banii pentru experienţe noi devin mai fericite, contrazicând astfel zicala „banii nu aduc fericirea”.

„Precedentul meu studiu a arătat că persoanele care preferă să folosească banii pentru experienţe, nu pentru obiecte, sunt mai fericite. Acum am vrut să înţelegem ce fel de persoane tind să facă aceste alegeri”, a explicat profesorul Howell.

Cercetarea a arătat că persoanele care tind să-şi cheltuiască economiile pe experienţe obţin un punctaj mai mare în testele care măsoară gradul de extraversiune şi deschiderea către experienţe noi.

„Rezultatul este de înţeles, deoarece experienţele de viaţă sunt prin definiţie sociale şi conţin un element de risc. Dacă încerci o experienţă nouă şi nu îţi place, nu o poţi returna la magazin pentru a-ţi cere banii înapoi”, a comentat profesorul.

„Studiul nostru arată că persoanele care sunt atrase mai degrabă de cumpărarea de obiecte ar putea fi mai fericite dacă ar încerca mai multe experienţe noi”, a conchis profesorul Howell.

Rezultatele cercetării au fost publicate în Journal of Positive Psychology.

Surse: PsychCentral şi MedicalXpress

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Noi imagini extraordinare cu suprafața planetei Mercur, surprinse de sonda BepiColombo
Noi imagini extraordinare cu suprafața planetei Mercur, surprinse de sonda BepiColombo
Tot mai mulți dintre tinerii din Occident încep să renunțe la alcool
Tot mai mulți dintre tinerii din Occident încep să renunțe la alcool
Ascensiunea fulminantă în viaţa politică românească a lui Ionel Brătianu. Cum a ajuns acesta lider al PNL
Ascensiunea fulminantă în viaţa politică românească a lui Ionel Brătianu. Cum a ajuns acesta lider al PNL
Grupurile de pe WhatsApp au ajuns o sursă de stres pentru utilizatori
Grupurile de pe WhatsApp au ajuns o sursă de stres pentru utilizatori
1 din 4 tineri români care caută un loc de muncă nu reușește să se angajeze
1 din 4 tineri români care caută un loc de muncă nu reușește să se angajeze
Mâncarea copioasă de sărbători nu este atât de periculoasă pe cât am crede
Mâncarea copioasă de sărbători nu este atât de periculoasă pe cât am crede
Frigiderul care face de mâncare și primul laptop cu ecran care se extinde, prezentate la CES 2025
Frigiderul care face de mâncare și primul laptop cu ecran care se extinde, prezentate la CES 2025
(P) Statistici, Istorie și Implicații Psihologice ale Jocurilor de Noroc: O Privire de Ansamblu
(P) Statistici, Istorie și Implicații Psihologice ale Jocurilor de Noroc: O Privire de Ansamblu
O reacție a oxigenului recent descoperită ar putea ajuta la căutarea vieții extraterestre
O reacție a oxigenului recent descoperită ar putea ajuta la căutarea vieții extraterestre
Florile de nuc își schimbă sexul în fiecare sezon de 40 de milioane de ani încoace
Florile de nuc își schimbă sexul în fiecare sezon de 40 de milioane de ani încoace
O fortăreață montană uriașă, de 3.000 de ani vechime, îi uimește pe arheologi
O fortăreață montană uriașă, de 3.000 de ani vechime, îi uimește pe arheologi
Yma Sumac, cea mai faimoasă peruviană la Hollywood
Yma Sumac, cea mai faimoasă peruviană la Hollywood
Jenny Lind, „privighetoarea suedeză”, star al operei și filantroapă
Jenny Lind, „privighetoarea suedeză”, star al operei și filantroapă
Cum ne îmbogățim în 2025! Secretele pe care nu ți le-a spus nimeni vin de la CRISTINA BANU, în EXCLUSIVITATE, la „Altceva cu Adrian Artene”!
Cum ne îmbogățim în 2025! Secretele pe care nu ți le-a spus nimeni vin de la CRISTINA BANU, în EXCLUSIVITATE, la „Altceva ...
O companie deținută de Radu Budeanu cumpără brandul Mediafax
O companie deținută de Radu Budeanu cumpără brandul Mediafax
Un nou studiu leagă milioane de cazuri de diabet și boli de inimă la nivel global de băuturile îndulcite
Un nou studiu leagă milioane de cazuri de diabet și boli de inimă la nivel global de băuturile îndulcite
Momentul cel mai bun din zi în care să bei cafea pentru o inimă sănătoasă
Momentul cel mai bun din zi în care să bei cafea pentru o inimă sănătoasă
Test de cultură generală. De ce nu vedem aerul?
Test de cultură generală. De ce nu vedem aerul?