Home » D:News » Saturn şi lunile sale: imagini spectaculoase realizate de sonda Cassini (FOTO)

Saturn şi lunile sale: imagini spectaculoase realizate de sonda Cassini (FOTO)

Publicat: 03.01.2012
Lansată în 1997, sonda Cassini este parte a unui proiect mai complex – misiunea Cassini-Huygens, realizată de NASA în colaborare cu Agenţia Spaţială Europeană şi Agenţia Spaţială Italiană. Cassini a intrat, după o lungă călătorie interplanetară, pe orbita planetei Saturn, în 2004. De atunci, a transmis un mare volum de date şi mii de imagini ale lui Saturn şi ale numeroşilor săi sateliţi – peste 60 la număr.

În fotografie: Dione, cel de-al patrulea satelit, ca mărime, al lui Saturn, alături de Titan, cea mai mare dintre lunile planetei. În fundal se văd inelele lui Saturn, constituite din particule de gheaţă, praf şi resturi de rocă.
„Pozele” au fost reconstituite din mai multe imagini, fotografiate de camera de luat vederi de la bordul lui Cassini, cu filtre roşii, albastre şi verzi, de la distanţa de cca. 2 milioane de kilometri depărtare de Titan şi cca. 3 milioane km de Dione.

Titan, cel mai mare satelit saturnian (5150 km diametru), alături de „planeta-mamă”.

Satelitul Tethys (1.062 km diametru) şi „fratele” său mult mai mare, Titan.

Iluzie de perspectivă: Dione apare aici mai mare decât Titan, deşi, în realitate, este mult mai mică (1.123 km diametru). Se află, însă, mult mai aproape de aparatul de fotografiat.

Sursa: The Register.