Home » D:News » Vom avea lasere în ochi?

Vom avea lasere în ochi?

12.31.2011
Vom avea lasere în ochi?
Seon-Hyun Yun şi Malte Galther, doi fizicieni din cadrul Massachusetts General Hospital au lucrat timp de patru ani pentru definitivarea unei celule umane cu proprietăţi asemănătoare laserului. Produsul final prezintă cele trei componente esenţiale prezente în cadrul oricărul laser: o sursă care va furniza energia luminoasă, o cavitate optică, care va concentra lumina într-o rază, şi o substanţă în care electronii sunt activaţi până vor elibera energia sub forma unui fascicul de fotoni.

Cei doi cercetători au modificat celule din rinichiiul uman astfel încât să producă o proteină fluorescentă (GFP), aceeaşi substanţă responsabilă de bioluminiscenţa unor specii de meduze. Apoi au cultivat aceste celule modificate şi le-au plasat între două oglinzi microscopice, creând astfel o cavitate optică.

După această etapă, cercetătorii au trimis flash-uri de lumină albastră dintr-un laser miniatural (sursa); lumina a fost reflectată succesiv de oglinzi şi captată de celulă, care a emis, la rândul ei, un fascicul de lumină verde (fluorescenţa).

Bio-laserul produs va putea fi folosit în activarea unor medicamente anti-cancer, în cadrul aşa-numitei terapii foto-dinamice. Medicii vor putea injecta compuşi sensibili la lumină în fluxul sangvin al pacienţilor, pentru a ajunge la celulele tumorale, activând apoi aceşti compuşi chiar „la faţa locului”, cu ajutorul luminii.

Seon-Hyun Yun merge chiar mai departe şi estimează că în viitorul apropiat se vor putea implanta astfel de surse de lumină în ochi, iar oamenii le vor putea controla intensitatea mental, cu ajutorul semnalelor transmise de creier.

Sursa: Popsci