Studiul a fost efectuat de doctorul Lorenzo Stafford de la Universitatea din Portsmouth pe un eşantion de 80 de participanţi, dintre care 69 erau femei şi 11 bărbaţi, cu vârste între 18 şi 28 de ani.
Participanţii au fost rugaţi să catalogheze o serie de băuturi în funcţie de tăria alcoolică, tărie şi gust (dacă băutura li se părea dulce sau amară), fiind distraşi de diferiţi factori.
Rezultatele au relevat că, atunci când ascultă muzică tare, ca în club, participanţii beau mai mult şi cataloghează băuturile ca fiind mai dulci ca în oricare altă situaţie.
Studiul, deşi a fost efectuat pe un eşantion relativ mic, evidenţiază o relaţie care nu s-a mai demonstrat până acum şi anume cea dintre perceperea gustului şi muzica ascultată la volum ridicat.
„Cercetările în domeniul percepţiei multisenzoriale sunt în plină dezvoltare. Deşi era de aştepat ca oamenii să bea mai mult alcool în cluburi, este important să înţelegem modul în care mediul ne influenţează consumul”, a declart coordonatorul studiului, Lorenzo Stafford.
Sursa: AFP