Home » D:News » Plantaţiile de palmieri ameninţă existenţa maimuţelor năsoase

Plantaţiile de palmieri ameninţă existenţa maimuţelor năsoase

Publicat: 10.12.2011
Extinderea plantaţiilor de palmieri pentru ulei, din insula Borneo, reduce habitatul natural al maimuţelor năsoase, ducând la reducerea semnificativă a numărului lor.

Această specie de maimuţă este întâlnită doar în Borneo, o insulă împărţită între statele Indonezia, Malaezia şi Brunei. În ultimul timp, insula a suferit schimbări ale vegetaţiei, provocate de oamenii care au defrişat pădurile şi au distrus mangrovele (păduri inundate) pentru a crea plantaţii de palmieri.

Aşa se face că acum, în statul Sabah mai există doar 6.000 de exemplare de maimuţe năsoase, care trăiesc în cinci populaţii majore.

Specialiştii s-au declarat îngrijoraţi, susţinând că numărul exemplarelor de maimuţă năsoasă dintr-o populaţie majoră scade anual cu 10%.

Oamenii de ştiinţă au declarat că principalul factor care a determinat scăderea populaţiilor acestei specii este plantarea palmierilor pentru ulei de-a lungul malurilor ocupate de pădurile de mangrove.

Ţări precum Malaezia şi Indonezia, care furnizează cca. 85% din producţia mondială de ulei de palmier, pierd anale enorme suprafeţe de pădure, fenomen ce pune în pericol existenţa multor specii de animale.

Ecologisţii spun că statul ar trebui să se implice în protejarea acestor animale şi să introducă o legislaţie prin care să împiedice distrugerea habitatelor naturale, mai ales că, spun ei, plantaţiile de palmieri ar putea fi înfiinţate pe alte teritorii, fără a ameninţa specii de animale.