Home » D:News » Corbii „vorbesc” prin gesturi şi ştiu să arate spre un obiect!

Corbii „vorbesc” prin gesturi şi ştiu să arate spre un obiect!

12.01.2011
Corbii „vorbesc” prin gesturi şi ştiu să arate spre un obiect!
Ornitologii Simone Pika din cadrul Institutului de Ornitologie Max Plank şi Thomas Bugnyar, din partea Universităţii din Viena, au descoperit în premieră că inteligenţii corbi se folosesc de limbajul gesturilor pentru a-şi îmbogăţi comunicarea intra-specifică.

Corbul comun (Corvus corax), răspândit prin mai multe subspecii în Eurasia şi America de Nord, se foloseşte de aşa-numite gesturi deictice pentru a stârni interesul unui partener potenţial sau a-şi întări legăturile deja stabilite cu ceilalţi corbi din grup.

Acest tip de limbaj gestual a fost observat şi în cazul oamenilor. Încă din primul an de viaţă, copii se folosesc de o serie de gesturi specifice pentru a capta atenţia adulţilor. Aşadar, în cazul oamenilor gesturile deictice sunt folosite de copii înainte ca aceştia să înveţe să vorbească, în general în intervalul de vârstă cuprins între 9 şi 12 luni.

În mod surprinzător, primatele înrudite cu oamenii se folosesc rar de gesturi deictice. Dar aceste gesturi nu se întâlnesc numai la mamiferele evoluate.

Timp de doi ani, cei doi cercetători au studiat comportamenul mai multor familii de corbi din Parcul Naţional Cumberland din Grünau, Austria. Ornitologii au observat cum corbii îşi foloseau ciocurile pentru a indica locul unui obiect, precum copii care arată cu mâna.

Noua descoperire demonstrează că gestica diferenţiată a evoluat mai ales în cadrul speciilor cu un grad înalt de abilităţi în colaborarea şi comunicarea intra-specifică.

Corbii sunt consideraţi cele mai inteligente păsări, iar pe baza testelor şi experimentelor în domeniu, tot mai mulţi cercetători sunt înclinaţi să creadă că aceste păsări sunt, de fapt, la fel de inteligente ca marile maimuţe antropoide.

În mod particular, corbii sunt caracterizaţi de faptul că îşi stabilesc perechi pe perioade lungi de timp, indivizii îşi sunt fideli unul altuia, iar membrii unui grup extins se bazează pe un limbaj extrem de complex pentru o specie de pasăre.

Sursa: Eurekalert