Specialiştii spun că fenomenul este similar cu înlocuirea obiectelor nefolositoare de pe birou, cu unele noi, care ne satisfac nevoile.
Pentru a demonstra acest lucru, Storm a elaborat câteva experimente originale.
Într-unul dintre ele, voluntarii au primit o listă de 6 cuvinte înrudite, desemnând obiecte care aparţineau aceleiaşi categorii: o listă de fructe, de exemplu. Apoi, subiecţii au primit un alt test, unde alături de categorie erau date iniţialele denumirilor a trei obiecte din categoria respectivă, urmând ca voluntarii să completeze denumirile respective (de pildă: în categoria fructe erau date literele „p” de la portocală sau „m” de la măr.)
Apoi, voluntarii au primit acelaşi test, cu deosebirea că acum aveau, drept indicii, iniţiale pentru denumirile tuturor celor şase obiecte.
Rezultatele au arătat că voluntarii şi-au amintit uşor cele trei cuvinte din testul iniţial. Celelalte trei, în schimb, nu au fost deloc uşor de reamintit.
Experimentul explică modul în care, atunci când primim un nou număr de telefon, îl uităm pe cel vechi care nu ne mai este util. Specialiştii spun că fenomenul este cât se poate de logic, căci ar fi foarte neproductiv să reţinem toate numerele de telefon pe care le-am avut vreodată.
Conform statisticilor lui Storm, oamenii care reuşesc să „uite mai eficient” informaţiile nefolositoare s-au dovedit mai buni în rezolvarea problemelor, decât ceilalţi care nu pot renunţa la informaţiile din trecut, pentru simplul motiv că sunt obişnuiţi să organizeze altfel informaţiille.
Sursa: msnbc