Lumile virtuale – în ajutorul copiilor autişti
În cadrul studiului, copiii utilizează sisteme multitouch pentru a activa personaje virtuale şi experimentează diferite scenarii sociale. Astfel, cercetătorii pot compara aceste reacţii cu cele pe care le au copiii în lumea reală.
După mai multe şedinţe, unii dintre aceşti copii au dat dovadă de o mai bună capacitate de interacţionare cu mediul virtual şi au reuşit să-şi controleze mai bine propriul comportament, putând să se concentreze şi să urmărească mişcările personajului.
Descoperirile ar putea deveni utile în ajutorarea copiilor care suferă de tulburări din spectrul autismului; aceştia ar putea să dezvolte abilităţi care, în mod normal, le sunt foarte greu accesibile, precum comunicare şi învăţarea.
Copiii autişti au, consideră specialiştii, o afinitate deosebită pentru calculatoare, iar profesorii ar putea profita de acest lucru pentru a pune la punct noi metode de instruire, adaptate particularităţilor acestor copii.
Sursa: ESRC