Iată câteva dintre concluziile documentului:
La nivel mondial, femeile reprezintă 40% dintre persoanele care muncesc, însă, când e vorba de valoarea în bani a ceea ce deţin, ea nu reprezintă decât 1% din averea existentă în lume.
Cât câştigă o femeie? În Germania, o femeie salariată câştigă 62 de cenţi pentru fiecare dolar (USD) câştigat de un bărbat; în India – 64 de cenţi; în Mexic şi Egipt, cca. 80 de cenţi. În cazul femeilor antreprenori (care conduc o afacere, indiferent de mărime), situaţia e şi mai proastă: în Etiopia, o astfel de femeie câştigă 34 de cenţi pentru fiecare dolar câştigat de un bărbat, iar în Bangladesh – 12 cenţi.
Numeroase femei nu au însă acces la piaţa locurilor de muncă, din motive sociale sau culturale; raportul arată că eliminarea barierelor care împiedică accesul femeilor la un loc de muncă ar determina creşterea productivităţii pe salariat cu 3-25%, într-un mare număr de ţări.
În ţările cu un nivel slab şi mediu de dezvoltare, femeile au un risc mai mare de deces decât bărbaţii; în medie, în fiecare an se înregistrează în lume un „deficit” de 3,9 milioane de persoane de sex feminin cu vârsta sub 60 de ani. 40% dintre aceste persoane nici nu au apucat să se nască (din cauza avortului selectiv praticat în unele ţări – întreruperea sarcinii atunci când se ştie că fătul e de sex feminin); o şesime mor în copilărie, iar o treime la vârsta reproductivă. Situaţia este mai gravă în ţările din Africa sub-sahariană şi în ţările unde există o rată mare a infecţiei cu HIV/SIDA.
În ceea ce priveşte educaţia, femeile reprezintă, în prezent, peste jumătate dintre studenţii din universităţi; 60 de ţări au mai multe fete decât băieţi în instituţiile de învăţământ superior.
În şcoala primară, în aproape toate ţările au dispărut discrepanţele între accesul fetelor şi cel al băieţilor. În 45 de ţări în curs de dezvoltare, în ciclul secundar, numărul fetelor chiar îl depăşeşeste pe cel al băieţilor.
Dar combinaţia între factorul etnic şi factorii economici poate împiedica accesul fetelor la educaţie: la nivel mondial, fetele care nu merg la şcoală aparţin, în proporţie de două treimi, unor minorităţi etnice.
„Ţările care creează oportunităţi şi condiţii mai bune pentru fete şi femei pot să îşi sporească productivitatea, să amelioreze condiţiile pentru creşterea copiilor, să creeze o imagine mai bună a instituţiilor lor şi să crească şansele de dezvoltare ale întregii lor populaţii”, se arată în raport.
Sursa: The Wall Street Journal