În urma acestui incident, pasagerii s-au văzut nevoiţi să petreacă următoarele două nopţi la un hotel din apropiere, deoarece rozătorul nu se dădea prins, în ciuda eforturilor făcute de echipele de deratizare.
Sita Gurung, manager general al companiei Nepali Airlines, care deţinea aeronava, a declarat că avionul va rămîne în Hong Kong până când şoarecele va fi capturat. Autorităţile aeroportului afirmă că şoarecele ar putea să roadă cabluri electrice, provocând astfel o catastrofă, sau poate declanşa panică şi dezordine în rândul pasagerilor.
Acesta este al doilea incident recent în care este implicată o aeronavă nepaleză, deoarece în data de 5 septembrie anul curent, acelaşi avion a fost reţinut pentru mai mult de 11 ore pe Aeroportul Internaţional Tribhuvan din Kathmandu, tot din cauza aceluiaşi şoarece buclucaş.
Nu este deloc un incident izolat, deoarece în luna august, anul curent, un alt şoarece observat la bordul unei aeronave aparţinând companiei SAS a dus la evacuarea urgentă a celor 250 de pasageri pe aeroportul din Stockholm.
În luna noiembrie a anului 2009, două aeronave aparţinând companiei americane Delta Airlines nu au mai putut decola pe cursa dinspre New York spre Londra, după ce mai mulţi şoareci au fost observaţi în timp ce alergau prin compartimentul destinat pasagerilor.
Sursa: BBC News