Cercetarea, sponsorizată de compania Captivate Network, a fost realizată cu ajutorul unui sondaj, pe un eşantion de 670 de persoane din SUA, care desfăşurau muncă de birou. Rezultatele arată că femeile sunt, în general, cu 33% mai nefericite la locul de muncă, decât bărbaţii.
În categoria „foarte fericiţi”, bărbaţii sunt cu 25 de procente mai fericiţi decât femeile când vine vorba de muncă şi cu 8% mai fericiţi acasă. 75% dintre aceştia au declarat că reuşesc să se împartă cu succes între viaţa profesională şi viaţa personală, fiind mulţumiţi de echilibrul realizat între ele.
Un „profil” al omului fericit arată cam aşa: bărbat cu vârsta de 39 de ani, căsătorit cu o soţie care lucrează part-time, având un copil mic, ocupând o funcţie importantă de conducere şi bucurându-se de un venit anual între 150.000 şi 200.000 USD.
La polul opus, cea mai nefericită persoană, atât acasă, cât şi la locul de muncă, ar fi o femeie de 42 de ani, necăsătorită, cu un venit anual sub 100.000 de dolari şi care lucrează fie ca doctor, fie ca avocat.
Specialiştii cred că aceste diferenţe între bărbaţi şi femei sunt consecinţa faptului că, deşi femeile sunt la fel ca active ca bărbaţii la serviciu, lor li se atribuie mai multe responsabilităţi în viaţa de familie.
Cercetătorii subliniază că dezechilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională poate fi periculos. Aproape 87% dintre participanţii la studiu au declarat că lipsa acestui echilibru le afectează sănătatea – în special femeilor, care se plâng mai mult decât bărbaţii de stres, dureri de cap, tensiune musculară, creştere în greutate şi depresii.
Deşi aproximativ un sfert dintre participanţi au declarat că organizaţiile în care lucrează au implementat un program de sprijin al angajaţilor, care să îi ajute să împace viaţa personală cu cea de la locul de muncă, se pare că angajaţii beneficiază prea puţin de aceste programe. Paradoxal, participanţii care lucrau în companii care nu aveau asemenea programe s-au dovedit a fi cu 23% mai fericiţi decât ceilalţi.
În realitate, afirmă cercetătorii, factorii care influenţează echilibrul angajaţilor sunt mediul şi cultura organizaţională din interiorul companiei.
Sursa: Live Science