Cercetătorii au descoperit că bătaia, folosită în locul
pedepselor non-fizice, reduce abilitatea de funcţionare executivă a
copiilor, cea care ne permite să gândim pe moment şi să ne
modificăm comportamentul atunci când este necesar.
Continuarea adoptării unor pedepse corporale ar putea duce la
scăderea gradului de disciplină prezentat de copiii copiilor supuşi
acestui tratament şi la înrăutăţirea comportamentului acestora.
În timp ce se vor comforma regulilor pe termen scurt,
pentru a nu fi bătuţi, pe termen lung, aceştia nu vor înţelege
motivul pentru care trebuie respectate normele şi nu le vor mai lua
în considerare.
Autorii studiului avertizează că acest lucru ar putea conduce la
niveluri scăzute de autocontrol şi la comportamente
necorespunzătoare pe termen lung.
Cercetătorii au monitorizat 63 de copii de la două şcoli private
din Africa de Vest, având vârste cuprinse între cinci şi şase ani.
Una dintre şcoli folosea pedeapsa corporală pentru probleme ce
porneau de la uitarea unui creion, până la perturbarea orelor de
curs, pe când cealaltă unitate de învăţământ utiliza disciplina
non-fizică (avertismente verbale şi pauze).
Toţi copiii participanţi la studiu proveneau din acelaşi tip de
familii şi trăiau în medii similare. Părinţii acestora erau în
favoarea pedepsei corporale, chiar dacă şcoala nu era de aceeaşi
părere.
Tinerii au primit apoi o serie de sarcini pentru a le fi testate
abilităţile de funcţionare executivă. Rezultatele au fost publicate
în jurnalul „Social Development„, arătând că
şcolarii mai în vârstă care au evitat pedeapsa corporală au
primit scoruri mai mari în cadrul testelor ce au analizat
capacitatea executivă în comparaţie cu elevii care au fost bătuţi.
De asemenea, copiii bătuţi au prezentat o capacitate redusă în
cadrul testelor ce verificau inteligenţa verbală.
Cercetătorii urmează să continue studierea celor două grupuri de
copii, pentru a observa efectele pe termen lung ale pedepselor
fizice.
Sursa:
The Telegraph