Cumpărătorii vor putea să digitalizeze aspectul hainelor şi pot
distribui detaliile acestora în mediul on-line, împreună cu
reacţiile lor emoţionale. O astfel de reţea ar putea ajuta
creatorii noilor haine prin permiterea consumatorilor de a
contribui cu propriile lor idei.
Sharon Baurley de la Universitatea Brunel din Londra, împreună
cu colegii săi, sunt pe cale să dezvolte aplicaţii pentru iPhone şi
iPad, dar şi pentru alte dispozitive ce folosesc tehnologia
touchscreen, care să prezinte ţesăturile într-un mod mai realist.
Aceste ţesături interactive, numite Shoogles, sunt create
cu ajutorul unui proces asemănător cu cel de producţie a
animaţiilor stop-motion (în care se realizează fotografii
ale fiecărui cadru, apoi se montează, realizându-se un film).
Astfel se creează iluzia de mişcare, aşa că utilizatorul
poate întinde, freca sau prinde materialele, la fel ca în viaţa
reală.
Echipa lui Baurley investighează, de asemenea, o versiune a
butonului „Like” al Facebook, care va măsura reacţia unei persoane
la atingerea fibrei reale şi o va aprecia drept „plăcere”, sau
„neplăcere”.
Creatorii vor încărca schiţele lor, iar cumpărătorii vor
răspunde prin încărcarea unor imagini şi a unor materiale care apoi
pot fi încorporate în modelul iniţial.
Sursa:
Economic Times