Autorii studiului au intervievat administratori de la 369 de
şcoli (atât cele normale cât şi cele pentru copii cu nevoi
speciale), unde sunt înscrişi 62.500 de elevi din Eindhoven,
Haarlem şi Utrecht. Segmentul de vârstă vizat a fost cel al
copiilor cu vârste cuprinse între 4 şi 16 ani.
Eindhoven are o populaţie de 270.000 de locuitori, dintre care
30% lucrează în domeniul tehnologiei, ca urmare a faptului că
regiunea găzduieşte, din 1891, sediul companiei Philips. Celelalte
două regiuni au o demografie asemănătoare cu a Eindhovenului, dar
numai 16-17% din locuitori lucrează în domeniul tehnologiei.
Studiul a arătat că, în Eindhoven, 229 din 10.000 de studenţi au
fost diagnosticaţi cu o formă de autism, spre deosebire de Haarlem,
unde doar 84 din 10.000 de studenţi au astfel de probleme şi de
Utrecht, regiune în care 57 din 10.000 de studenţi suferă de astfel
de tulburări.
Diferenţele s-au observat şi în cazul „autismului clasic”. În
Eindhoven 50 din 10000 de studenţi suferă de această tulburare,
comparative cu 12 din 10.000 în Haarlem şi 10 din 10.000 în
Utrecht.
Pentru a fi siguri de rezultate, autorii au studiat şi nivelul
de evoluţie a altor două tulburări: ADHD şi dispraxia, care
afectează procesul de învăţare. Rezultatele nu au relevat niciun
fel de legătură între dezvoltarea acestora şi regiunile în care au
fost întâlnite. Urmatorul pas al studiului va fi acela de a obţine
o confirmare prin rezultatele şcolare.
Sursa:
WSJ