Producţia de automobile electrice devine din ce în ce mai
accelerată pe măsură ce tot mai multe companii lansează pe piaţă
astfel de modele. Acum, Ford se pregăteşte să introducă C-Max
Energi pentru a concura cu cei de la General Motors, care produc
Chevrolet Volt, maşina anului 2011 în SUA.
Cu toate acestea, un nou studiu sugerează faptul că
vehiculele electrice nu ar fi atât de „verzi” precum cred
ecologiştii. Din cauza poluării provenite de la fabricile
unde sunt produse bateriile pentru aceste autovehicule, o
maşină electrică are o amprentă de carbon mai mare decât vehiculele
care funcţionează pe bază de benzină, devenind mai „prietenoase cu
natura” abia după ce au parcurs o distanţă de 130.000 km.
Automobilele electrice nu sunt o opţiune „verde”, susţine Ed
Morrissey, un jurnalist american. „Nu numai că aceste vehicule
electrice produc aceeaşi cantitate de emisii de carbon, dar şi
nevoia de a schimba acumulatorii fac ca aceste automobile să fie
mai puţin «verzi» decât actuala tehnologie”. Pentru a produce
acumulatorii necesari funcţionării unei maşini electrice este
nevoie de energie, iar această maşina va avea nevoie de mai multe
baterii de-a lungul timpului, afirmă acesta.
Pe de altă parte, alte studii susţin că vehiculele
electrice şi cele hibride vor avea, pe termen lung, o amprentă de
carbon mai mică decât maşinile pe bază de benzină, astfel că
utilizarea acestora va ajuta Pământul. Jumătate din
poluarea produsă de un automobil electric provine de la procesul de
fabricaţie, cu mult înainte de momentul în care aceasta este
condusă.
Chiar şi aşa, şi cei mai pasionaţi ecologişti recunosc că este
nevoie ca procesul de fabricaţie să beneficieze de mai multe
îmbunătăţiri pentru ca aceste vehicule ecologice să fie cu adevărat
«verzi».
Sursa:
The Week