Cursă cu maşini de epocă în jurul Bucureştiului
Grupele la care colecţionarii au putut să se înscrie au fost Antebellum (1912-1945) şi Classic (1946-1981). Din cauza "vârstei" maşinilor, organizatorii au hotărât ca la prima etapă să participe doar şoferii grupei Classic, lăsând pentru etapa finală celelalte şapte "bunicuţe".
Pentru a participa la acest raliu, proprietarii maşinilior au bătut drumuri lungi, unii dintre ei venind din oraşe precum Braşov, Piteşti, dar şi Constanţa.
Diferite ţări au foste reprezentate în competiţie, iar printre acestea se numără Germania, Suedia, Anglia, dar şi România.
Primul traseu a avut 87 de kilometri şi a avut ca popas Mânăstirea Căldăruşani. La această etapă au participat doar şoferii înscrişi la Grupa Classic, urmând să se reîntâlnească cu ceilalţi şoferi pentru a porni în ce-a de-a doua etapă. Traseul a avut doar 49 de kilometri, a avut ca punct de popas Palatul Mogoşoaia şi a fost parcurs de toţi participanţii înscrişi în cursă.
Deşi ploaia şi-a făcut simţită prezenţa, majoritatea concurenţilor au reuşit să finalizeze cursa. De-a lungul traseelor, participanţii au avut de trecut patru probe de viteză, în funcţie de penalizări realizându-se un clasament final.
Premiile au fost împărţite în două grupe, în funcţie de categoria la care au fost înscrişi participanţii, pe lângă acestea acordându-se şi alte premii.
La grupa Antebellum, câştigătorii au fost:
Premiul I: Răzvan Bădulescu/Carmen Bădulescu - FIAT 1100 Torpedo (fabricat în 1939)
Premiul al II-lea: Paul Pascu/Ecaterina Pascu - CITROEN Traction (fabricat în 1939)
Premiul al III-lea: Dan Cazacu/Florentina Cazacu - SKODA 1100 Cabriolet (fabricat în 1938)
La grupa Classic, câştigătorii au fost:
Premiul I: Bogdan Golasiu/Cristian Gospar - MERCEDES 350 SEL (fabricat în 1979)
Premiul al II-lea: Gabriel Stanciu/Georgios Ladopoulos - JAGUAR XK 150 (fabricat în 1957)
Premiul al III-lea: Andrei Barbu/Sorin Chirculescu - OPEL Commodore GS (fabricat în 1969)
Premiile speciale au fost acordate astfel:
Premiul pentru cel mai vârstnic participant: Ioan Cîrstea - SKODA 100 S (fabricat în 1976)
Premiul pentru cel mai tânăr participant: Panagiotis Ladopoulos - JENSEN Interceptor (fabricat în 1974)
Premiul pentru cea mai veche maşină din concurs: Daniel Bălăşescu - CITROEN AC4 (fabricat în 1930)
Premiul pentru echipajul sosit de la cea mai mare distanţă: Dumitru-Petrişor Chirea/Iulian Chirea - CADILLAC Coupe de Ville (fabricat în 1959)
Deşi raliul a fost adresat pasionaţilor de maşini de epocă, în concurs a intrat şi Mihai Geletu, proprietarul unui motor BMW R60/5.
La sfârşitul competiţiei s-a ales şi un câştigător al Cupei Opel. Dintre participanţii care au intrat în copetiţie cu o maşină marca Opel, echipa cu cel mai mare punctaj, formată din Andrei Barbu şi Sorin Chirculescu, a fost aleasă drept câştigătoare Opel.
Foto: Corina Niţescu