Utilizatorii de Mac vor să fie consideraţi originali şi diferiţi
Datele extrase din preferinţele a 388.000 de persoane au fost adunate pentru a studia dacă indivizii se pot identifica cu Mac, PC sau niciunul dintre ele, precum şi cu alte date sociale, cum ar fi preferinţele politice sau cele alimentare.
Cincizeci şi doi la sută dintre persoanele chestionate se identifică în calitate de utilizatori PC, un sfert ca utilizatorii de Mac şi aproape restul de un sfert, cu niciunul dintre cele două.
În conformitate cu percepţiile anterioare referitoare la produsele Mac, utilizatorii brand-ului tind să fie mai tineri decât cei de PC, adoptând mult mai uşor noile tehnologii şi dorind să fie consideraţi originali şi diferiţi.
Respondenţii care se bazează pe PC-uri s-au arătat dornici de a vizualiza filme de la Hollywood, în timp ce persoanele care preferă Mac-uri urmăresc producţii independente. De asemenea, majoritatea celor care deţin PC-uri locuiesc în suburbii, în timp ce omologii lor care preferă Mac locuiesc în inima oraşelor. La cină 80% din utilizatorii de Mac consumă legume şi vin roşu spre deosebire de fanii PC-urilor care beau vin alb.
În 2009 a fost efectuat un sondaj asemănător în urma căruia au fost semnalate unele diferenţe. De atunci, însă, popularitatea PC-uri a crescut cu 4 procente iar cea a Mac a scazut cu 6.
Este posibil ca succesul iPod-ului, iPhone-lui şi al iPad-ului să poată contribui la dezvoltarea brandului, lucru care îi afectează pe clienţii Mac care îşi doresc unicitatea.
În ultimul deceniu, atât Microsoft cât şi Mac au făcut tot ce le-a stat în putere pentru a convinge publicul să devină fidel produselor lor.
În ciuda aparentelor diferenţieri, publicurile celor două companii au destule lucruri în comun, precum: terminarea unor studii superioare şi preferinţa pentru publicaţia The New York Times şi emisiunea televizată The Office.
Sursa: Discovery