Astfel, specialiştii din cele două ţări au inventat o bujie ce
foloseşte laserul pentru a aprinde combustibilul din motor. Această
nouă tehnologie se anunţă a fi mult mai prietenoasă cu natura,
pentru că va aprinde o proporţie mai mare de combustibil. Bujiile
actuale aprind doar mixul de combustibil situat în apropiere,
reducând eficienţa combustiei.
De asemenea, metalul din care sunt confecţionate bujiile
folosite în prezent se erodează în timp. Această tehnologie este
neschimbată de acum 150 de ani, când a fost inventată.
Şi alte echipe de cercetători au încercat în anii trecuţi să
înlocuiască bujia cu lasere, însă tentativele precedente s-au
demonstrat a fi ineficiente şi instabile. Experţii japonezi şi
români au reuşit acum să construiască o alternativă eficientă
bazată pe lasere ce nu costă mult, discutând zilele acestea cu o
companie producătoare de echipamente auto, Denso, ce s-a arătat
interesată de invenţia lor.
Bujia-laser va folosi 2 sau 3 raze care vor pătrunde în
cilindrii motorului la adâncimi variabile, permiţând o combustie
mai bună decât în cazul bujiei tradiţionale şi evitând dezavantajul
erodării în timp, prezentat de bujiile actuale. Bujiile-laser sunt
concepute din ceramică, un material puternic, ce rezistă la căldura
din motoarele pe bază de combustie.
Echipa va prezenta mai multe detalii despre invenţia
revoluţionară în cadrul unei conferinţe de specialitate ce va avea
loc în Baltimore pe 1 mai.
Sursa:
Daily Mail