Cel mai îmbucurător şi probabil neaşteptat beneficiu al noii
alternative este acela că, dincolo de preţul accesibil şi de
ostilitatea scăzută vis-a-vis de mediu, viitorul combustibil va fi
compatibil cu motoarele autovehiculelor
existente.
Având ca materie primă hidrogenul şi nu carbonul, petrolul
artificial nu va genera emisii dăunătoare în urma arderii. Primele
teste la drum întins se vor face în 2012 şi, dacă totul decurge
optim, combustibilul-minune ne-ar putea alimenta maşinile peste
numai câţiva ani.
” În unele sensuri, hidrogenul este combustibilul perfect.
Înmagazinează de trei ori mai multă energie decât petrolul per unitate de masă
şi, atunci când arde, nu produce altceva decât apă”, sună
declaraţia profesorului Stephen Bennington, cercetătorul
coordonator al proiectului.
În principiu, metodele actuale de stocare a hidrogenului sunt
scumpe şi nu tocmai sigure. Pentru a depăşi acest handicap, oamenii
de ştiinţă ai laboratorului Rutherford Appleton, din Londra, au
descoperit o metodă pentru depozitarea densă a hidrogenului în mici
stropi care pot fi turnaţi sau pompaţi sub formă lichidă.
Se aşteaptă ca un vehicul alimentat cu benzină artificială, care nu
are încă un nume de marcă, să prezinte o autonomie în mers de 480 până
la 640 de klometri, o performanţă comparabilă cu cea a
combustibililor convenţionali. Unii sceptici, probabil realişti,
îşi reţin, totuşi, entuziasmul cu privire la accesibilitatea
financiară a noului produs, motivând că guvernele „îşi vor impune
rapid monopolul şi asupra sa” şi vor mări taxele.
Sursa:
Dailymail
Descoperă lumea în care
trăieşti: