Home » D:News » Marea Britanie distruge avioane nou-nouţe în valoare de 4 miliarde de lire sterline

Marea Britanie distruge avioane nou-nouţe în valoare de 4 miliarde de lire sterline

Marea Britanie distruge avioane nou-nouţe în valoare de 4 miliarde de lire sterline
Publicat: 28.01.2011
Ministerul Apărării din Marea Britanie va renunţa la avioanele de recunoaştere Nimrod MRA4, care nu intraseră încă în uz. Pentru construcţia lor s-a plătit deja 3,9 miliarde de lire sterline.

Ca urmare a necesităţii de a tăia din bugetul de stat, premierul
britanic David Cameron a solicitat o analiză a forţelor armate,
pentru a hotărî care sunt elementele la care se poate
renunţa.

Una din victimele acestei reduceri bugetare a fost avionul de
recunoaştere Nimrod MRA4. Guvernul comandase 9 astfel de aeronave,
dintre care unul fusese livrat, iar 3 dintre ele erau în proporţie
de 90% finalizate.

Aeronavele vor fi dezasamblate, fărâmiţate într-un «tocător»
industrial pentru metale, iar piesele de aluminiu vor fi
topite.

De ce au ales britanicii să distrugă aceste avioane, în loc să le
folosească sau să le vândă? Din raţiuni comerciale. Prin
fărămiţarea acestor avioane, Ministerul Apărării va reduce
cheltuielile cu 2 miliarde de lire sterline.

„Aceste aeronave au fost proiectate acum 10 ani. Nu mai sunt la
curent cu tehnica de astăzi, care permite alternative mai ieftine.
Cine ar dori să cumpere aceste avioane? Singurele ţări care ar fi
interesate nu sunt ţări către care am fi noi dispuşi să vindem”,
explică Keith Hayward, şeful departamentului de cercetare al Royal
Aeronautical Society.

Ţările NATO nu au nevoie de un avion proiectat să patruleze de-a
lungul a distanţe lungi deasupra Atlanticului. Un potenţial client
ar fi India. Dar nu ar fi o decizie foarte bună, explică Tim
Ripley, analist pe probleme de apărare la revista Jane’s: „Ar
cumpăra un avion lipsit de orice garanţie. Dacă ceva se defectează,
vor avea nevoie de cineva la fabrica unde a fost produs pentru a
remedia problema. Astfel, ar fi nevoiţi să achiziţioneze, pe lângă
avion, toată echipa de ingineri a BAE Systems şi a centrului de
testare al RAF”.

Unii cetăţeni britanici se întreabă de ce nu poate fi păstrat
avionul în hangare până când armata britanică va avea suficienţi
bani pentru a îl putea folosi. Un purtător de cuvânt al
Ministerului Apărării a explicat de ce nu s-a recurs la această
decizie: „Stocarea implică multe costuri asociate pentru a menţine
aeronava utilizabilă, astfel că nu reprezenta o variantă
sustenabilă”.

Peter Felstead, analist la Jane’s Defence Weekly, detaliază: „Nu
poţi ţine pur şi simplu aeronava în hangar. E nevoie să plăteşti
salariile personalului specializat în operarea sa. Pentru fiecare
avion din cele nouă există un echipaj de 12 persoane, iar pe lângă
acestea trebuie luat în calcul şi costul ce derivă din existenţa
suportului tehnic şi a pieselor de schimb”. El a adăugat:
„Componentele electronice de pe aceste aeronave sunt deja uzate
moral. Nu le-ai folosi în Playstation-ul care a ieşit pe piaţă anul
trecut”.

Aşadar, cu excepţia aluminiului ce va fi topit, nici un element
component al aeronavei Nimrod nu poate fi refolosit.
Sursa: BBC
News

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cum va fi vremea până la Crăciun? Meteorologii au anunțat ce temperaturi vom avea
Cum va fi vremea până la Crăciun? Meteorologii au anunțat ce temperaturi vom avea
Marii producători de mașini, nevoiți să plece de pe cea mai mare piață auto din lume
Marii producători de mașini, nevoiți să plece de pe cea mai mare piață auto din lume
Sănătatea mintală precară a fost legată de consumul de conținut negativ online
Sănătatea mintală precară a fost legată de consumul de conținut negativ online
Reacția unui ambasador francez la auzul numirii sale la București: „Catastrofă cu neputință de evitat!”
Reacția unui ambasador francez la auzul numirii sale la București: „Catastrofă cu neputință de evitat!”
Jocul Pokemon Go a colectat în secret date de la utilizatori, dar cu ce scop?
Jocul Pokemon Go a colectat în secret date de la utilizatori, dar cu ce scop?
Inima umană este incredibilă! Un studiu arată că se poate repara singură
Inima umană este incredibilă! Un studiu arată că se poate repara singură
Ceaușescu la vânătoare de mufloni: „A fost un adevărat infern”
Ceaușescu la vânătoare de mufloni: „A fost un adevărat infern”
Lisa Gerrard, vocea libertății din Gladiatorul. „Cânt în limbajul inimii, o limbă pe care o știu de foarte mult timp”
Lisa Gerrard, vocea libertății din Gladiatorul. „Cânt în limbajul inimii, o limbă pe care o știu de foarte mult timp”
Monica Vitti, regina filmului italian
Monica Vitti, regina filmului italian
Mințile noastre ar procesa limbajul la fel ca Inteligența Artificială
Mințile noastre ar procesa limbajul la fel ca Inteligența Artificială
De ce azbestul încă apare în unele produse cosmetice?
De ce azbestul încă apare în unele produse cosmetice?
Ignaz Semmelweis: Pionierul igienei moderne și Salvatorul Mamelor. Cum a schimbat un medic istoria medicinei cu un simplu gest
Ignaz Semmelweis: Pionierul igienei moderne și Salvatorul Mamelor. Cum a schimbat un medic istoria medicinei cu un simplu ...
Oamenii de știință au creat cele mai subțiri spaghete din lume
Oamenii de știință au creat cele mai subțiri spaghete din lume
Kim Jong Un a avertizat că țara sa nu a fost niciodată mai aproape de un război nuclear
Kim Jong Un a avertizat că țara sa nu a fost niciodată mai aproape de un război nuclear
Într-un celebru oraș antivaccinist, malaria face ravagii printre copii
Într-un celebru oraș antivaccinist, malaria face ravagii printre copii
Uber a lansat opțiunea XXL
Uber a lansat opțiunea XXL
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Ionel Brătianu, regele neîncoronat care a condus România din umbră şi s-a iubit cu nora lui Cuza şi cu Regina Maria
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?
Cât a plătit un miliardar pentru banana lipită cu bandă adezivă de perete?