Cum plănuieşte UE să reducă numărul de victime pe drumurile publice
Proiectul-pilot în valoare de 11 milioane de dolari, derulat
deja în Finlanda, Germania, Austria şi Franţa, întrebuinţează atât
camere video pentru a analiza
folosirea centurii de siguranţă în vehicule, cât şi cântare precise
pentru a măsura greutatea camioanelor aflate în mers.
Datele astfel colectate sunt fie transmise direct autorităţilor,
pentru a se emite sancţiuni, fie generează activarea unor semnale
de atenţionare pe bordurile maşinilor. Iniţiativa are ca principale
obiective reducerea numărului de accidente mortale datorate vitezei
excesive, care ucid aproximativ 11.000 de europeni anual, precum şi
obligativitatea folosirii centurii de siguranţă, măsură
ce poate salva cu pana la 10.000 de vieţi în plus pe an.
Totuşi, omniprezenţa videocamerelor rutiere a provocat reacţii
virulente ale apărătorilor dreptului la intimitate din Europa şi
Statele Unite: "Guvernele sunt mereu foarte creative în scornirea
noilor modalităţi de a beneficia pe seama şoferilor. Măsurile
drastice impuse prin supravegherea video reuşesc mai ales să îi
incomodeze pe şoferii responsabili şi foarte rar, sau deloc,
influenţează în bine comportamentul celor abuzivi", este de parere
Gary Biller, director executiv al Asociaţiei Naţionale a Şoferilor
din SUA.
Sursa: PopSci
Descoperă lumea în care trăieşti: