Cel care sustine teoria scufundarii in ritm incet, dar sigur, a
celor 300 de insule din Emirate (vandute deja in proportie de 70%),
care vazute de sus compun o harta geografica ideala a planetei,
este Richard Wilmot-Smith, avocat al „Penguin Marine”, societatea
care si-a adjudecat contractele de transport si care acum vrea sa
le anuleze.
Pe parcursul procesului intentat de aceasta companie, in curs de
derulare la Dubai, avocatul a explicat ca stoparea
proiectului a creat consecinte nu numai in plan legal, ci si
practic. Insulele se surpa, iar canalele dintre ele sunt umplute de
nisip si deja nu mai sunt navigabile.
Graham Lovett, avocat al Nakheel, holdingul de stat care a
initiat proiectul, a admis ca la ora actuala, initiativa este „in
coma”. Dar neaga ca insulitele se scufunda si sustine ca proiectul
va fi relansat. Asta daca Nakheel va reuisi sa scape de o datorie
de aproape 25 miliarde de dolari.
Sursa: Corriere della Sera