Intocmai ca un om indragostit lulea, acesti consumatori pun la
bataie timp, bani, energie si propria lor reputatie pentru a-si
mentine si afirma atasamentul, iar acesta poate fi atat de puternic
incat, lipsiti de marcile lor favorite, acesti „obsedati” dezvolta
o adevarata „anxietate de separare”.
Cercetatorii de Marshall School of Business, o facultatate din
cadrul Universitatii California de Sud, cred ca aceasta relatie
intensa cu un anumit brand poate explica atasamentul unor persoane
fata de iPod-urile lor, reactiile exagerate ale altora la moartea
unei celebritati sau frustrarea adolescentilor atunci cand li se
refuza cumpararea unor haine cu marca lor preferata.
In asemenea cazuri, un consumator tinde sa perceapa brandul ca o
extensie a propriei persoane; cu cat atasamentul e mai puternic, cu
atat mai mari sunt sacrificiile pe care consumatorul e dispus sa le
faca pentru a stabili sau a pastra relatia cu brandul sau favorit,
mergand de la a plati mai mult pentru produse din gama respectiva si a refuza produse
asemanatoare, pana la integrarea in comunitati de „devotati” ai
brandului si promovarea sa pe retelele sociale.
Sursa: Live Science