Copii, nu va mai plangeti! Extemporalele va ajuta sa invatati
Mecanismul acestui proces nu este cunoscut pe deplin, dar experimentele realizate de Mary Pyc, cercetator in cadrul Universitatii Washington din St. Louis, si Katherine Rawson, de la Universitatea Kent, SUA, sugereaza ca efortul elevilor de a-si reaminti informatiile, in timpul unui test, stimuleaza invatarea acestora.
Autorii presupun ca la baza acestui mecanism de invatare ar sta asa-numitii mediatori - concepte, idei, expresii care leaga o informatie de alta, facand, astfel, notiunile noi mai usor de asimilat.
Atunci cand invata pentru un test, elevii folosesc, adesea, astfel de mediatori - artificii mnemotehnice care ii ajuta sa retina informatiile (de pilda, asociaza unui anumit termen o imagine).
Experimentele s-au axat pe invatarea, de catre 118 elevi care aveau ca limba materna engleza, a 48 de cuvinte in limba swahili, una dintre cele mai raspandite limbi vorbite in Africa.
Autorii studiului au constatat ca artificiile mnemotehnice - la care recurg elevii pentru a-si aminti informatiile cu prilejul testului - au un rol important in fixarea cunostintelor, iar testele stimuleaza invatarea de acest tip.
Sursa: Live Science