Spre deosebire de alte sisteme menite sa faca o treaba
asemanatoare, cel proiectat de specialistii de la Institutul
Fraunhofer nu trebuie calibrat in functie de caracteristicile
fiecarui sofer, un proces care consuma timp.
In esenta, e vorba despre un dispozitiv de urmarire a miscarilor
ochilor, un mic sistem modular, dotat cu camere video care
furnizeaza unui computer imagini tridimensionale, identificand
pozitia spatiala a pupilei si directia privirii. Sistemul poate
analiza pana la 200 de imagini pe secunda, chiar daca soferul isi
misca capul spre dreapta sau spre stanga.
Aparatul poate fi configurat pentru a emite un semnal de alarma,
atunci cand miscarile ochilor arata ca soferul e gata-gata sa
adoarma.
Ajutorul unui astfel de sistem e cu atat mai important, cu cat
pe autrostrazile germane se circula cu viteza foarte mare si o
singura clipa de „atipeala” poate duce la un accident extrem de
grav.
Sursa: The Register