Un sfert de secol de Discovery Channel
"Inovaţia este elementul care diferenţiază Discovery. Încă de la
formarea companiei, Discovery a oferit conţinut revoluţionar pe
fiecare platformă, fiind un pionier în domeniul audio-vizualului.
De la format digital la HD şi acum 3D, de 25 de ani încoace
Discovery îşi propune să educe, să distreze şi să fie diferit. Asta
intenţionăm să facem şi în următorii 25 de ani," a comentat
Katarzyna Kieli, General Manager, Discovery Networks Europa
Centrală.
De atunci şi până în prezent, Discovery a investit anual sute de
milioane de dolari în conţinut, pentru a-şi continua misiunea
stabilită de fondatorul său John Hendricks, în 1985: satisfacerea
curiozităţii. De la Iceberg Alley, primul program difuzat vreodată
pe Discovery Channel, până la seriale de referinţă - Vânătorii de mituri, Cum se
fabrică, Motociclete americane sau Tehnici esenţiale de
supravieţuire - sau programe care au prezentat unele
dintre cele mai mari progrese ştiinţifice şi descoperiri istorice
ale secolului (Ardi, străbunica omenirii,
Tutankamon se dezvăluie,
Viaţa creată în laborator,
etc), Discovery continuă să dezvolte programe originale, oferind
telespectatorilor noi modalităţi de a-şi largi orizonturile şi de a
cunoaşte lumea din jurul lor.
Sărbătorind această aniversare, Discovery priveşte în acelaşi timp
spre viitor, urmând să lanseze publicului noi provocări în
următoarele 12 luni:
• Lansarea primului canal 3D cu emisie non-stop, 24 ore pe zi, 7
zile pe săptămână, în parteneriat cu Sony şi IMAX.
• TLC, la ora actuală canalul de entertainment cu cea mai rapidă
creştere din SUA, va fi lansat pe 75 pieţe din întreaga lume,
ajungând în 100 milioane locuinţe până în primăvara lui 2011.
• Lansarea, în SUA, a canalul pentru copii The Hub, un joint
venture cu Hasbro
• Lansarea, în SUA, a canalul canalul Oprah Winfrey Network
*
Discovery în România
În România, postul Discovery Channel a început să emită în 1997,
urmând ca în anul 2006 compania Discovery să-şi deschidă un birou
la Bucureşti. Din anul 2008, odată cu venirea Adei Roseti la
Discovery, în poziţia de Channel Manager, postul Discovery Channel
are o grilă de programe alcatuită local, în funcţie de preferinţele
şi obiceiurile de vizionare ale românilor.
În 2009, Discovery Channel şi-a crescut cota de piaţă în România cu
33% faţă de anul precedent. Printre programele preferate ale
românilor se numără Vânătorii de mituri, Cum se fabrică şi Tehnici
esenţiale de supravieţuire.
"Discovery îşi derulează operaţiunile în Romania de 13 ani,
bazându-se pe un conţinut de calitate, pe inovaţie şi pe adaptarea
la specificul local. Investim foarte mult în înţelegerea publicului
nostru şi încurajăm ideile angajaţilor noştri, care ne permit să ne
dezvoltăm în permanenţă brand-urile, crescându-ne în acelaşi timp
distribuţia," a spus Katarzyna Kieli, General Manager, Discovery
Networks Europa Centrală.
Descopera lumea in care traiesti!