Cum transforma web-ul prostitutia

19 03. 2010, 12:23

Echipa de cercetatori condusa de Luis Rocha a analizat un cunoscut site din Brazilia unde cererea de servicii XXX se intalneste cu oferta (numele site-ului nu a fost dat publicitatii din motive de privacy). Pe parcursul a 6 ani (intre 2002 si 2008), cercetatorii au monitorizat comportamentele a circa 10.000 de clienti si 6.000 de prostituate.

Din studiul publicat in ultimul numar al revistei Proceedings of the National Academy of Sciences au reiesit anumite dinamici, care confirma diferentele intre comunitatile cu "felinar rosu" si alte social network-uri online.
Printre rezultatele cele mai previzibile s-a numarat confirmarea faptului ca serviciile de prostitutie online au tendinta sa urmareasca asa-numitul "Matthew effect", potrivit caruia "cel bogat va deveni tot mai bogat", iar un site cu cat este mai "linkat" cu atat va fi mai vizibil pe Google.

Totusi, desi si pe forumul XXX brazilian, fetele cu cel mai ridicat punctaj s-au dovedit a fi si cele cu cele mai multe contacte si clienti, pe termen lung insa, aceasta regula are tendinta de a deveni tot mai putin influenta; iar acest fapt survine deoarece prostitutia online este de multe ori un "loc de munca" temporar. Ca atare, in topul popularitatii, figurile celor mai dorite "escorte" se schimba cu repeziciune. Din analiza a mai reiesit si ca numarul prostituatelor active intr-un oras este proportional cu numarul de locuitori: intr-un centru urban de 200.000 de locuitori exista un numar dublu de "fetite" fata de unul de 100.000. Alta particularitate tine de geografie: pe net ajung sa se creeze multe cluster-uri, bazate pe vecinatatea fizica, din moment ce contactele online se finalizeaza intotdeauna intr-o intalnire reala.
Sursa: Corriere della Sera

CITESTE SI: