Cumparaturile care te streseaza
La studiu, comandat de o casa de software, au participat 13 voluntari (opt femei si cinci barbati), cu varste curprinse intre 22 si 42 anni. Acestia au fost conectati la aparatura de control neurologic si fiziologic, inclusiv electroencefalograma, pentru a le fi monitorizata activitatea undelor cerebrale pe parcursul desfasurarii unei serii de activitati online obisnuite: cautarea si achizitia unui laptop si a unei asigurari de calatorie.
Analiza impulsurilor electrice cerebrale, realizata pe parcursul experimentului, a aratat faptul ca participantii au fost constransi sa-si creasca nivelul de concentare cu 50%, pe parcursul utilizarii unor site-uri web nu foarte performante. Examenul musculaturii faciale si studiul comportamentului subiectilor implicati in studiu au pus in evidenta o stare crescuta de agitatie si nervozitate, mai ales in anumite momente cand functionarea site-urilor de e-commerce nu corespundea asteptarilor utilizatorilor.
Cercetatorii au constatat ca momentele cele mai stresante din
timpul desfasurarii cumparaturilor online coincid cu cele de
cautare si plata. "Rezultatele experimentului demonstreaza ca
atunci cand asteptarile nu sunt satisfacute, utilizatorii incep
imediat sa se agite, se simt dezorientati si sunt constransi sa se
concentreze cu 50 % mai mult decat in mod normal", a comentat
psihologul Catriona Campbell.
Sursa: Galileo
CITESTE SI: