Devine din ce in ce mai greu sa scapam de influenta reclamelor,
pe masura ce creatorii lor invata sa „ocheasca” tot mai precis
anumite grupuri de consumatori.
Monitorul conceput de inginerii companiei japoneze NEC este
echipat cu un sistem de recunoastere numit Next Generation Digital
Signage Solution, care ii permite sa recunoasca sexul si sa
evalueze varsta trecatorilor, difuzand apoi reclamele
potrivite.
Sistemul ar permite agentiilor de publicitate sa concepa
campanii de reclama care sa se potriveasca mai riguros diferitelor
grupuri-tinta.
Inventia a suscitat critici din partea unor persoane si
organizatii ingrijorate de faptul ca procedeul ar putea reprezenta
o incalcare a dreptului la intimitate.
Reprezentantii companiei NEC au afirmat, in schimb, ca
persoanele filmate vor ramane anonime, iar imaginile vor fi sterse
imediat.
Mai multe companii si-au exprimat deja interesul fata de noul
produs, care urmeaza sa fie testat in America in cursul acestui
an.
Sursa:
Telegraph Science
CITESTE SI: