Educatia se face (si) cu seriale tv
Un film de televiziune s-a demonstrat a fi mai eficient decat un documentar produs de "National Campaign to Prevent Teen Pregnancy" (NCPTP), in sensibilizarea unui grup de adolescente pe tema contraceptiei.
In studiul sau, Emily Moyer-Gusè de la Ohio State University, a implicat 367 studenti, atat baieti, cat si fete, cu varsta intre 18 si 25 de ani. Tuturor le-a fost cerut sa completeze un chestionar cu privire la propria viata sexuala si utilizarea mijloacelor de contraceptie. Ulterior, la jumatate dintre studenti le-a fost aratat filmul documentar, ceilalti fiind pusi sa urmareasca un episod dintr-un serial de televiziune american.
Confruntand raspunsurile date de tineri inainte si dupa vizionarea programelor de televiziune, cercetatorii au remarcat ca documentarul realizat de Ncptp nu a avut niciun impact nici asupra baietilor, nici a fetelor.
Un rezultat complet diferit a fost insa inregistrat printre cei care au urmarit episodul din serial. Filmul nu a placut baietilor, care nu s-au regasit in personaje, dar tinerele s-au declarat mult mai hotarate sa utilizeze mijloace de contraceptie pentru a evita o sarcina nedorita. "Aceasta diferenta de comportament se datoreaza capacitatii femeilor de a se identifica cu personajele si a intelege ca ar putea sa ajunga in situatiile descrise de serial", a comentat Gusè.
Sursa: Galileo
CITESTE SI: