Un film de televiziune s-a demonstrat a fi mai eficient decat un
documentar produs de „National Campaign to Prevent Teen Pregnancy”
(NCPTP), in sensibilizarea unui grup de adolescente pe tema
contraceptiei.
In studiul sau, Emily Moyer-Gusè de la Ohio State University, a
implicat 367 studenti, atat baieti, cat si fete, cu varsta intre 18
si 25 de ani. Tuturor le-a fost cerut sa completeze un chestionar
cu privire la propria viata sexuala si utilizarea mijloacelor de
contraceptie. Ulterior, la jumatate dintre studenti le-a fost
aratat filmul documentar, ceilalti fiind pusi sa urmareasca un
episod dintr-un serial de televiziune american.
Confruntand raspunsurile date de tineri inainte si dupa
vizionarea programelor de televiziune, cercetatorii au remarcat ca
documentarul realizat de Ncptp nu a avut niciun impact nici asupra
baietilor, nici a fetelor.
Un rezultat complet diferit a fost insa inregistrat printre cei
care au urmarit episodul din serial. Filmul nu a placut baietilor,
care nu s-au regasit in personaje, dar tinerele s-au declarat mult
mai hotarate sa utilizeze mijloace de contraceptie pentru a evita o
sarcina nedorita. „Aceasta diferenta de comportament se datoreaza
capacitatii femeilor de a se identifica cu personajele si a
intelege ca ar putea sa ajunga in situatiile descrise de serial”, a
comentat Gusè.
Sursa: Galileo
CITESTE SI: