Mai curat, mai moral, mai generos
La aceste concluzii au ajuns cercetatorii de la Northwestern University, SUA, in urma unui studiu in cadrul caruia au fost desfasurate mai multe experimente, pentru a explora legatura dintre curatenie si comportamentul moral.
Intr-unul dintre experimente, participantilor - distribuiti in doua grupuri - li s-a cerut sa imparta o suma de bani - despre care li s-a spus ca fusese trimisa de un partener anonim - cu acel partener.
Unul dintre grupuri a fost gazduit intr-o camera "neutra", in vreme ce celalalt a participat la experiment intr-o camera unde se simtea mirosul unui produs de curatenie cu aroma de lamaie.
Suma medie pe care au inapoiat-o cei din camera cu miros de lamaie a fost aproape de doua ori mai mare decat in cazul celor din camera neutra.
Intr-un alt experiment, participantii au fost rugati sa-si exprime gradul de interes fata de participarea la actiuni de voluntariat si donare de bani in scopuri caritabile.
Din nou, cei din camera cu miros de lamaie au fost mult mai inclinati sa se ofere ca voluntari si sa doneze sume de bani in scopuri filantropice.
Concluzia cercetatorilor a fost ca bunatatea si curatenia merg mana in mana, iar studiul confirma rezultatele mai multor cercetari anterioare, care aratau ca diferitele mirosuri pot influenta starea de spirit a oamenilor si, in consecinta, si comportamentul lor.
Sursa: Telegraph Science
CITESTE SI: