Home » D:News » MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi

MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi

MODA contemporana – intre imagine si marketing, un atelier cu Mihai Cosmatchi
Publicat: 30.09.2009
Fundatia Calea Victoriei va invita din 8 octombrie, 18:30, la un atelier interactiv despre relatia dintre moda de azi si imagine/ marketing.

Cursul va discuta atat despre creatorii de moda si despre
hainele lor atat de originale, dar si despre imagine, publicitate,
marketing adica tot ceea ce ne face pe noi sa dorim sa le cumparam.
In secolul XXI nu mai putem sa ne limitam la biografia romantata
unui creator de moda. Prin urmare, vom vorbi chiar despre industria
modei.

Ce se ascunde in spatele vitrinelor atat de elegante cu preturi
atat de mari? Cum se construieste identitatea unei marci? Care este
ciclul de creatie al unui produs? Iata intrebari la care vom
incerca sa raspundem in cadrul fiecarei conferinte, studiind atat
estetica creatiei si referintele culturale, cat si profitabilitatea
marcilor in contextul unei piete foarte dinamice.

Targurile de textile, studiourile de design, birourile de stil,
prezentarile de moda, achizitorii profesionali, presa de
specialitate – sunt verigi indispensabile in sistemul modei.
Care sunt mizele economice ale unei industrii ce organizeaza
meticulous arta seductiei si flateaza egourile ?

Mai mult decat despre moda, vom vorbi despre produsele de lux,
de la accesorii, la calatorii. Care sunt cumparatorii acestor
produse, cum sunt ele concepute sa asigure venituri din vanzari dar
sa si perpetueze imaginea marcii ?

Cum se pozitioneaza tarile europene in productia si distributia
produselor de lux ?

Care sunt categoriile sociale care le cumpara ?

Ce aport are industria de lux in societate ? (creativitate,
mestesuguri de patrimoniu, ecologie, prestigiu national, cifra de
afaceri etc)

Fiecare conferinta va imbina un bogat continut imagistic cu
informatii detaliate despre un anumit aspect al industriei modei.
In mod repetat, vom trece de la particular la general, incercand sa
gasim, in spatele fiecarui exemplu, un principiu sau o regula
economica.

Temele atelierelor:

1. Ce inseamna o
tendinta

Femeia Art Nouveau astazi. Influentele estetice de acum 100 de ani
se regasesc in imaginea produselor de lux de astazi. Ecologie,
dorinta de evaziune, estetizarea placerii…
Cum lucreaza un birou de stil, cum concepe el tendintele ? Care
sunt principalele birouri de stil?
Publicatii cu rol de prescriptori…Bloom, Citizen K, Wallpaper.

2. Strategii de imagine
Armani – valorizarea unei identitati italiene
Control perfect al productiei imaginii, al distributiei. Integrare
verticala. Declinarile si diversificarile marcii : Armani Casa,
Junior, Neve..hoteluri si restaurante Armani.

3. Tarile europene in productia articolelor de
lux

Franta – o traditie continua lasata de regalitate.
Italia – efectele benefice ale unei industrializari tarzii in
sistemul productiei familiale.
Belgia – designerii scolii de la Anvers.
Principalee grupuri franceze, italiene: LVMH, PPR, Richemont,
Prada, GFT, Zegna, L’Oreal.

4. Marketingul industriei de
lux

Declinarile marcii, branduirea altor produse derivate (hoteluri,
restaurante, telefoane)
Marca la inceputul existentei sale, marca compromisa, relansarea
marcii (Tom Ford) (Cardin, YSL), marci disparute sau downsized
(Bourgeois).
Marci de success – Chanel, marci neprofitabile – Lacroix, esecuri
strategice – Jil Sander.

5. Luxul si aportul sau in
societate
(comité Colbert), Arts Decoratifs. Cazul Frantei
Cifre de afaceri, fuziuni, falimente, Valoarea adaugata.
Moda in decoratiuni. Marci, targuri, evenimente. Productie,
distributie, consum

6. Jurnalisti celebri, filme
despre moda, fotografi, reviste, manechine, muzee, universitati,
magazine vintage la Paris (La petite robe noire) si NY
Filme cu Deneuve, Juliette Greco, Polly Magoo

Mihai Cosmatchi detine master in antropologia
obiectului si muzeologie, Muzeul National de Istorie Naturala,
Paris si master in Management si Politici Culturale la
Universitatea Lyon 2 Lumière. A absolvit Facultatea de Litere din
Bucuresti, cu licenta in Comunicare si Relatii Publice. A lucrat la
Muzeul National de Istorie Naturala, Paris (2007). A facut un
training in Relatii Publice in domeniul cultural la „The Kreisberg
Group”, New York – agentie de presa si relatii publice (2006-2007).
A fost asistent cultural la Institutul Francez din Bucuresti
(2001-2004).

Durata curs: 6 ateliere
Frecventa: saptaminal
Cost curs: 180 ron – adulti/135 ron – elevi, studenti
Loc desfasurare: Fundatie
Data: 8 octombrie, 18:30

Inscrieri la contact@victoriei.ro

Citeste TOP 10 filme cu Mafia in rolul
principal
, episodul zilei din maratonul Descopera Secretele
Mafiei.

CITESTE SI:

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Ceva ciudat se întâmplă cu oamenii care folosesc ChatGPT în exces
Ceva ciudat se întâmplă cu oamenii care folosesc ChatGPT în exces
Psihologia riscului sau cum ajungi să îți asumi decizii fără să regreți ulterior (P)
Psihologia riscului sau cum ajungi să îți asumi decizii fără să regreți ulterior (P)
Inginerii au construit un robot care îți aruncă gumă de mestecat în gură
Inginerii au construit un robot care îți aruncă gumă de mestecat în gură
Test de cultură generală. Care este țara cu cele mai multe tornade?
Test de cultură generală. Care este țara cu cele mai multe tornade?
Roverul Curiosity a descoperit cele mai mari molecule organice de până acum pe Marte
Roverul Curiosity a descoperit cele mai mari molecule organice de până acum pe Marte
Tot mai multe cazuri de depresie în una dintre cele mai puternice economii ale Europei
Tot mai multe cazuri de depresie în una dintre cele mai puternice economii ale Europei
39 de membri ai unei secte s-au sinucis atunci când pe cer a apărut cometa Hale-Bopp
39 de membri ai unei secte s-au sinucis atunci când pe cer a apărut cometa Hale-Bopp
Tot mai multe femei aleg o viață fără copii. Care sunt motivele?
Tot mai multe femei aleg o viață fără copii. Care sunt motivele?
Iarna care tocmai a trecut a fost a doua cea mai caldă din istoria măsurătorilor din Europa
Iarna care tocmai a trecut a fost a doua cea mai caldă din istoria măsurătorilor din Europa
România, acuzată că s-a amestecat „în treburile interne ale Rusiei”
România, acuzată că s-a amestecat „în treburile interne ale Rusiei”
Premierul danez acuză SUA de „presiuni inacceptabile” asupra Groenlandei
Premierul danez acuză SUA de „presiuni inacceptabile” asupra Groenlandei
Mii de vieți ar putea fi salvate prin combinarea a două medicamente care scad colesterolul
Mii de vieți ar putea fi salvate prin combinarea a două medicamente care scad colesterolul
Cum au ajuns pădurarii să arunce fazanii în bătaia puștii lui Nicolae Ceaușescu
Cum au ajuns pădurarii să arunce fazanii în bătaia puștii lui Nicolae Ceaușescu
Pamela Colman Smith, femeia din spatele celui mai faimos set de cărți de Tarot
Pamela Colman Smith, femeia din spatele celui mai faimos set de cărți de Tarot
Cum au reușit cercetătorii să facă pixeli mai mici decât un virus?
Cum au reușit cercetătorii să facă pixeli mai mici decât un virus?
O specie de foci își poate monitoriza nivelul de oxigen din sânge pentru a nu se îneca
O specie de foci își poate monitoriza nivelul de oxigen din sânge pentru a nu se îneca
O zgârietură antică ar putea fi unul dintre cele mai vechi simboluri gravate în stâncă
O zgârietură antică ar putea fi unul dintre cele mai vechi simboluri gravate în stâncă
Morten Harket, solistul trupei A-ha. La vârsta de 4 ani scria muzică și cânta la pian
Morten Harket, solistul trupei A-ha. La vârsta de 4 ani scria muzică și cânta la pian