Capacitatea imaginilor subliminale de a influenta persoanele
care le urmaresc face de ani buni obiectul unor discutii aprinse,
mai ales in lumea publicitatii. Pana acum, mai multe studii au
indicat faptul ca perceptia inconstienta a informatiilor
subliminale este in masura sa suscite o reactie emotionala, dar
rezultatele acestor cercetari au fost puse sub semnul intrebarii de
metodologia utilizata, considerata destul de ambigua.
„S-au facut multe speculatii in jurul ipotezei ca persoanele pot
elabora mai mult sau mai putin inconstient informatii emotionale
cum sunt imaginile, chipurile sau cuvintele, dar noi am demonstrat
in mod definitiv ca oamenii sunt mult mai atenti la mesajele
negative”, a declarat Nilli Lavie, sefa echipei de cercetare. In
mod evident, exista un avantaj evolutiv in a raspunde rapid la
informatii cu valenta emotionala negativa, a mai precizat
cercetatoarea.
Citeste Corleone, Olimpul nasilor,
episodul de astazi al maratonului Descopera Secretele
Mafiei.
CITESTE SI: