Misterul Triunghiului Bermudelor a fost “rezolvat”
Recent insa, examinarea amanuntita a jurnalistului BBC Tom
Mangold a furnizat explicatii plauzibile pentru disparitia a doua
avioane comerciale britanice in zona, soldate cu pierderea a 51 de
pasageri si a echipajelor.
Unul dintre avione a suferit o problema tehnica ce s-a dovedit a fi
fatala, ca urmare a unui mecanism de inginerie efectutat defectuos,
in timp ce al doilea este foarte probabil sa fi ramas fara
combustibil, este de parere ziaristul.
Cu 60 de ani in urma, zborurile comerciale de la Londra in Bermude
se aflau la inceputuri si, ca atare, erau primejdioase. O oprire de
realimentare era necesara in Azore, inaintea zborului de 3200
kilometri spre Bermude, care la acea vreme reprezenta cel mai lung
zbor comercial fara escala din lume.
Avioanele operau la limita capacitatilor. Astazi, avioanele care
ajung in mica insula din Atlantic au suficient combustibil de
rezerva incat sa vireze spre Coaste de Est a SUA, aflata la 1200
kilometri distanta, in caz de urgenta.
In plus, avioanele din secolul trecut erau mult mai putin de
incredere decat cele de astazi. British South American Airways
(BSAA), care opera acea ruta, avea un record in privinta
problemelor de siguranta. In trei ani, compania a avut 11 accidente
serioase si a pierdut cinci avioane, cu 73 pasageri si 22 membri ai
echipajului ucisi.
Incidentul care a alimentat initial nebunia misterului din
Triunghiul Bermudelor a fost cel din 30 ianuarie 1948, atunci cand
avionul BSAA Avro Tudor IV a disparut de pe radare fara urma. 25 de
pasageri si un echipaj format din sase oameni se aflau la bordul
lui Star Tiger. Nu au fost gasite niciodata bucati de epava sau
cadavre. S-a considerat multa vreme ca este vorba de un mister
total, insa astazi un numar de indicii care acuza diferite probleme
de functionare ale aparatului de zbor au iesit la iveala.
Se pare ca Star Tiger a infruntat numeroase dificultati inainte sa
ajunga in Azore. Radiatorul avionului avea probleme notorii si,
probabil, a cedat in timpul zborului. De asemenea, se pare ca si
una dintre busole dadea indicatii eronate.
Probabil ca, pentru a mentine temperatura ridicata a avionului,
pilotul a decis sa zboare pe toata durata rutei transatlantice la
altitudine mica, de 600 metri, arzand combustibilul cu o rata
foarte ridicata. La aceasta inaltime, avionului ii ramane foarte
putina altitudine pentru manevre si de aceea, in cazul unei urgente
serioase, toata altitudinea ar fi putut fi pierduta si avionul s-ar
fi putut prabusi in mare in numai cateva secunde. S-a constatat mai
tarziu ca Avro Tudor IV era un avion cu siguranta minima, motiv
pentru care a fost retras din circulatie.
Investigand aceste cazuri si multe altele, jurnalistul BBC Tom
Mangold a ajuns la concluzia ca, desi Triunghiul Bermudelor este un
loc bizar prin incidenta mare de probleme si disparitii ale vaselor
si avioanelor aflate in regiune, multe dintre cazuri pot fi
explicate rational si putine sunt cu adevarat misterioase.
Sursa: BBC
CITESTE
SI: