Home » D:News » O gaura neagra imensa “vegheaza” la limita universului cunoscut

O gaura neagra imensa “vegheaza” la limita universului cunoscut

Publicat: 03.09.2009
Astronomii au descoperit o gaura neagra supermasiva, cu o masa de un miliard de ori mai mare decat a Soarelui, localizata la limita universului cunoscut.

Aceasta se afla langa o galaxie de marimea Caii Lactee, aflata la 12.8 miliarde de ani-lumina de Pamant. Pentru a ajunge la noi, lumina acestei galaxii a trebuit sa strabata tot Universul, timp de 13.7 miliarde de ani omenesti. Cercetatorii sunt de parere ca Universul se extinde rapid, ca urmare a evenimentului de proportii pe care il cunoastem sub denumirea de Big Bang.

“Este surprinzator faptul ca o asemenea galaxie a existat cand Universul era doar o saisprezecime fata de prezent si ca putea gazdui o gaura neagra de un miliard de ori mai masiva decat Soarele nostru”, a declarat Dr. Goto, conducatorul studiului.

“Atat galaxia, cat si gaura neagra din centrul ei s-au format cel mai probabil la inceputul universului”, a explicat acesta.

Gaurile negre nu pot fi observate direct din cauza faptului ca sunt atat de dense, incat lumina nu poate “evada” din campul lor gravitational. Cercetatorii spera ca prin intermediul noilor imagini sa poata fi explicat modul in care galaxiile si gaurile negre au reusit sa evolueze impreuna.