Decizia a fost luata de cele patru mari case de discuri – Universal, SonyBMG, Emi si Warner -, si reprezinta o terapie de urgenta pentru a salva un produs, albumul muzical, redandu-i semnificatia si valoarea comerciala. Motivul? Mai ales pe piata online, consumatorii par a fi abandonat obiceiul de a cumpara albume intregi, in favoarea downloadului – legal si mai putin – , al fiecarei “track”in parte. Cu toate acestea, potrivit specialistilor din industrie, formatul de album reprezinta un aspect fundamental pentru relansarea vanzarilor de discuri: a dovedit-o “gaselnita” iTunes, care prevede discounturi pentru achizitionarea integrala a unui album si care a dat deja rezultate, crescand vanzarile.
Potrivit zvonurilor care circula in mediul muzical, mai mult decat un nou format din punct de vedere strict tehnologic, Cmx este un soi de “dosar”, care contine nu doar partea audio a albumului, ci si texte, credite, coperta si videoclipuri. Oferta a fost gandita special pentru clientii online intrucat, pur si simplu, oricat ar fi de infloritoare piata single-urilor (atat online, cat si in magazinele de discuri) tot nu este de ajuns, iar artistii si publicul larg sunt inca obisnuiti sa conceapa produsul muzical drept un “pachet”. Aceasta “reinventare” a vechiului pachet analogic in sos digital ar putea fi insa constransa sa intre in competitie cu noul format Cocktail la care lucreaza Apple, proprietara iTunes, liderul pietei muzicale online.
Sursa: Corriere della Sera
CITESTE SI: