Declaratia a venit in urma afirmatiei profesorului Alex Wissner-Gross din cadrul Universitatii Harvard, conform caruia o cautare pe Google echivaleaza cu emisia a 7,5 grame de dioxid de carbon.
Ofensiva Google nu s-a lasat asteptata. Urs Holzle, senior vice president operations in cadrul companiei a socotit ca o cautare in baza de date utilizeaza in jur de 1 kj de energie si emite doar 0,2 grame de CO2. Spre deosebire de o cautare pe Google, Holzle a calculat ca producerea unui ziar echivaleaza cu 850 de cautari, in vreme ce obtinerea unui pahar de suc de portocale polueaza cat 1050 de cautari pe Google. Oficialii au mers cu socotelile chiar mai departe: o calatorie cu masina echivaleaza cu 10 000 de cautari, in vreme ce obtinerea unui cheeseburger polueaza cat efectuarea a 15 000 de cautari.
Ceea ce reiese din acest raport este ca un cheeseburger polueaza de 15 000 de ori mai mult decat o cautare pe Google, prin urmare, constiinta consumatorilor va fi pusa la grea incercare in mometul in care va mai dori sa consume fast-food. In plus, Google anunta ca va face eforturi pentru a reduce in continuare consumul de energie si emisiile de dioxid de carbon pe care le presupun utilizarea motorului de cautare. Deci ce va fi? Cheeseburger sau Google?
Sursa: The Register
CITESTE SI: