Home » D:News » Telescopul ocular implantabil

Telescopul ocular implantabil

Publicat: 08.04.2009
Oamenii de stiinta din Saratoga, California, au inventat un telescop microscopic implatabil, care poate fi introdus in ochi pe cale chirurgicala, oferind cadre marite ale imaginilor observate. Procedura este deja aprobata in Europa, iar in SUA asteapta inca acceptul Administratiei de Hrana si Medicatie.

Totusi, nu este cazul sa ne entuziasmam prea tare, caci, daca nu esti batran si pe jumatate orb, nu vei avea placerea folosirii unui astfel de dispozitiv. “Bijuteria” tehnologica este proiectata astfel incat sa combaata stadiile avansate de degenerare maculara (oculara), care afecteaza peste o mie de indivizi saptamanal. Pe masura ce macula, portiunea din retina responsabila de claritatea imaginii receptate de ochi, se depreciaza, persoana isi pierde capacitatea de recunoastere a chipurilor, de lecturare sau chiar de urmarire a tv-ului.

Noul sistem chirurgical introduce la propriu un telescop in globul ocular al pacientului, un intreg sistem optic ce amplifica vizual regiunea pe care acesta vrea sa o priveasca, largind de asemenea si unghiul de observare. Individul nu isi recupereaza celulele claritatii, dar le poate folosi pe cele de calitate inferioara ca si cum le-ar poseda in continuare pe cele bune. Procesul este unul unidirectional, in sensul ca ochiul cu implant va folosi in permanenta capacitatea de apropiere a telescopului integrat. Practic, pacientul va avea in urma operatiei, un ochi pentru distanta si unul pentru imaginile apropiate. Efectul este usor deranjant initial, dar cum alternativa o reprezinta orbirea, cei mai multi se obisnuiesc.

Sursa: Daily Galaxy