Copiii ii fac pe parinti sa cumpere mult mai mult, fara ca acestia sa-si dea seama
Parintii subestimeaza mult influenta copilasilor lor asupra modului in care fac cumparaturile si, implicit, asupra cheltuielilor. Influenta este, de fapt, de doua ori mai mare decat cred parintii. Cercetatorii au observat, pe ascuns, 178 de parinti care faceau cumparaturi insotiti de copiii lor, in supermarketuri din Austria. Ulterior, parintii au fost intrebati cat de multe produse au cumparat ca urmare a prezentei copiilor. In medie, parintii au declarat o cifra care reprezenta aproximativ jumatate din cea reala, dedusa de cercetatori in urma observatiilor proprii. Pe baza rezultatelor, cercetatorii au putut formula un set de sfaturi pentru comercianti, pentru parinti, dar si pentru copii.
Astfel, copiii tind sa ceara parintilor sa le cumpere produse situate la nivelul ochilor lor (asezate astfel, in mod strategic, de catre comercianti). Observatiile au aratat ca micutii asezati si plimbati in caruciorul de cumparaturi tind sa-si sacaie mai putin parintii cu cereri de acest gen. Pentru parinti, cea mai buna metoda de a limita numarul de “Mami/tati, ia-mi si mie asta!” este sa aseze copilul in caruciorul de cumparaturi, cu fata spre parinti. Si un sfat pentru copii: cand vor ceva, au mult mai multe sanse de succes daca vor cere lucrul respectiv in mod dragut si politicos, in loc de a a face scandal si a se tavali pe jos in magazin.
Sursa: Science Daily
CITESTE SI: