Auschwitz, o marca de bere? Incultura la putere!

11 03. 2009, 12:16

Un esantion de 1.000 de scolari si liceeni britanici, cu varste cuprinse intre 11 si 16 ani, a fost chestionat cu privire la cunostiintele despre Auschwitz, unde aproximativ 1,3 milioane de oameni si-au aflat sfarsitul in conditii groaznice in timpul celui de-al doilea Razboi Mondial. Zece la suta dintre respondeti au declarat ca nu stiu despre ce este vorba, in timp ce 8% considerau ca Auschwitz este o tara aflata la granita cu Germania. Doi la suta au crezut ca este vorba despre o marca de bere, alte doua procente au marsat pe ideea unui festival religios iar unu la suta dintre elevi s-au gandit ca Auschwitz ar putea fi un tip de paine.

De asemenea, sase elevi din zece nu aveau idee despre Solutia Finala a lui Hitler, planul de exterminarea a tuturor evreilor; 20% dintre ei credeau ca este vorba despre denumirea unei strategii de pace pentru finalul razboiului. Desi 97% dintre elevii intervievati l-au putut identifica pe dictatorul nazist Adolf Hitler intr-o fotografie, a devenit limpede pentru coordonatorii studiului ca o mare parte dintre tinerii din Marea Britanie au lacune serioase in ce priveste istoria recenta.

Sursa: News

CITESTE SI: