Copiilor trebuie sa le stimulezi imaginatia, acesta a fost concluzia cercetatorilor de la Universitatea Cornell, SUA, care au realizat un studiu asupra alimentatiei copiilor. De pilda, prescolarii carora li s-au dat morcovi la masa de pranz, timp de doua zile la rand, erau dispusi sa manance aproape de doua ori mai multi morcovi atunci cand acestia au fost redenumiti “morcovi pentru vedere cu raze X”. Iar aceste noi denumiri isi mentineau influenta si in zilele urmatoare. Nume ca “mazarea fortoasa” sau “arborele de broccoli al dinozaurilor” ii faceau pe mititei sa manance mai mult din legumele din care, altfel, abia gustau (sau refuzau sa guste).
Brian Wansink, unul dintre autorii studiului, a afirmat ca exista o relatie stransa intre numele unui fel de mancare si impresia consumatorilor despre acesta, caci numele ii pot face pe consumatori sa se astepte la o anumita experienta si le influenteaza perceptia. Mecanismul functioneaza si la adulti. Un studiu efectuat intr-un restaurant a aratat ca, atunci cand un fel de mancare numit Seafood Filet a fost redenumit Succulent Italian Seafood Filet (reteta ramanand neschimbata), vanzarile au crescut cu 28%, iar “nota” data de consumatori mancarii a crescut, in medie, cu 12%.
Sursa: Telegraph Science
CITESTE SI: