Studiul a fost realizat de specialisti de la Universitatea din Newcastle, Marea Britanie, si a inclus 516 fermieri si pe vacile acestora, concentrandu-se asupra relatiei dintre interactiunea om-animal si cantitatea de lapte produsa de animalele cu pricina. Rezultatele au aratat ca acei fermieri care dadusera cate un nume fiecarei vaci obtineau de la animalele lor productii de lapte mai mari (cu peste 200 litri pe an) decat cei care isi “priveau” vacile doar ca pe o cireada. Dintre fermierii chestionati, 46% au a afirmat ca isi cheama vacile pe nume, iar 66% au declarat ca ei “cunosc fiecare vaca din cireada”. Pentru multi dintre ei, faptul ca interactiunea pozitiva cu omul le face pe vaci mai fericite si mai productive nici nu e surprinzator. Cercetatorii au fost ceva mai surprinsi, dar au explicat fenomenul prin prisma faptului ca niste mamifere evoluate, cum sunt vacile, prezinta asemanari psihologice cu oamenii, raspunzand, ca si acestia, in mod pozitiv la atentia care li se arata si la manifestarile de afectiune.
Sursa: Popular Science