In teatrul de papusi contemporan masca si-a pierdut conotatiile rituale, fiind o modalitate de expresie in realizarea unor personaje, in special fantastice dar nu numai, existente in cadrul povestii. Papusarii contemporani folosesc acum alte tehnici de realizare a mastii, cel mai uzual fiind papier mache, renuntindu-se la modalitatile populare de realizare. Masca nu este folosita doar de papusarii romani ci este un procedeu de expresie frecvent intilnit la toti papusarii. Masca poate fi intilnita la fel de bine si in teatrul clasic, fiind folosita in teatru inca din antichitate. Impreuna vom incerca sa punem in scena o poveste (aleasa impreuna cu participantii la curs) folosindu-ne de tehnica papier-mache in realizarea mastilor. Acest curs se va desfasura pe durata a 6 sedinte, a cate 2 ore. In cadrul acestui curs se va invata tehnica de papier-mache (tehnica folosita frecvent de papusarii profesionisti pentru realizarea mastilor), precum si tehnici de pictura. La sfirsitul orelor de constructie se va realiza cu ajutorul cursantilor o piesa de teatru in care sa se puna in valoare propriile creatii.
Teme:
1. Un scurt istoric al teatrului cu masca. De cind se foloseste masca in teatru?
2. Confectionarea mastii.
3. Finalizarea mastii incepute.
4. Alegerea povestii si primele repetitii.
5. Repetarea piesei de teatru.
6. Sustinerea spectacolului.
Beatrice Iordan este absolventa a Facultatii de Teatru, secţia “Arta actorului mânuitor de păpuşi şi marionete” din cadrul “Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică Ion Luca Caragiale”. Detine master “Animaţie computerizată” din cadrul “ Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică Ion Luca Caragiale”. În 2003 a fondat propria trupă independentă de teatru de păpuşi “Greierele şi furnica” cu care a susţinut spectacole în Bucureşti si in tara. Este angajată a Muzeului Taranului Roman în cadrul Atelierului de Creativitate.