Home » D:News » Exista materie neagra in Antarctica?

Exista materie neagra in Antarctica?

Publicat: 21.11.2008
In timpul unei misiuni de cercetare care se desfasoara in Antarctica, o echipa de oameni de stiinta a capturat si masurat electroni cu o incarcatura neobisnuita, care ar putea indica prezenta unui misterios obiect astrofizic in apropiere.

Aceasta este una dintre teoriile pe care oamenii de stiinta le-au dezvoltat pentru a explica sursa de energie puternica. Cea de-a doua avanseaza ideea ca energia ar fi prima evidenta fizica a materiei negre. Oricare ar fi adevarul, neobisnuitele particule sunt in prezent obiectul studiului cercetatorilor, care s-au declarat entuziasmati la gandul ca rezultatul ar putea confirma sau nega zeci de teorii stiintifice. “In primul caz, am vedea pentru prima data o sursa a razelor cosmice. Nimeni nu a mai vazut asa ceva vreodata. In cel de-al doilea caz, vom vedea ceva si mai spectaculos”, a declarat John Wefel, fizician in cadrul Louisiana State University.

Autorii studiului au survolat Antarctica, avand la bord un aparat denumit Advanced Thin Ionization Calorimeter (ATIC), care captureaza si masoara incarcarea, energia si traiectoria electronilor. Echipa a ramas surprinsa cand aparatul a descoperit numerosi electroni incarcati cu energie care se potriveau semnalului corespunzator distrugerii materiei negre. Zona va fi in continuare supravegheata si studiata, in speranta ca una dintre cele doua teorii va fi sustinuta de dovezi fizice. Daca s-ar dovedi ca ceea ce au descoperit oamenii de stiinta in Antarctica este materie neagra, una dintre cele mai mari enigme ale stiintei ar putea fi, in sfarsit, dezlegata.