Conform unor statistici, majoritatea oamenilor care urmaresc programele TV ar fi simtitor mai grijulii cu mediul inconjurator daca ar afla detalii despre incalzirea globala prin intermediul serialelor lor TV preferate. “Povestile s-au dovedit a fi un mod foarte eficient de prezentare a celor mai importante probleme copiilor nostri.”, spune fostul moderator TV, Sonny Fox, care a gazduit congresul in Los Angeles. Organizatia fondata de el in 1998, a folosit asa-numita “educare prin divertisment” in diverse tari aflate in curs de dezvoltare pentru a comunica repere de planning familial, metode de evitare a SIDA si protejarea copiilor de la exploatare. “Am remarcat schimbari simtitoare in comportamentul oamenilor ca urmare a prezentarii unor probleme prin intermediul show-urilor tv”, a declarat in continuare Fox. Hollywood-ul a folosit, de asemenea, de-a lungul timpului puterea vedetelor pentru a sustine demersurile ecologice. “Staruri” precum Leonardo DiCaprio si Robert Redford sunt bine stiute ca simpatizante ale mediului. In acelasi timp, fimul premiat cu Oscar al lui Al Gore, “An Incovenient Truth”, din 2006, despre incalzirea globala, este larg acreditat pentru ca a facut chestiunea larg cunoscuta.
Sursa: Reuters