Conceptul, denumit “vechicle to grid” (vehicul pentru retea) sau V2G, este bazat pe faptul ca masina personala este nefolosita in proportie de 90% din timp. “Ce ar fi daca masinile ar putea lucra pentru noi in timp ce stationeaza?”, a spus Jeff Stein de la Universitatea din Michigan. Masina ar trebui sa poata fi conectata la un soclu, astfel incat electricitatea sa poata circula inspre si dinspre bateria sa. Folosind acest sistem de alimentare, vehiculele electrice ar fi mai usor de intretinut si ar indeparta nevoia generatoarelor electrice de rezerva. Stein si colegii sai au primit de curand 2 milioane de dolari de la Fundatia Nationala de Stiinta pentru a explora posibilitatea aplicarii tehnologiei V2G prin folosirea unor vehicule electrice hibride. Un numar de demonstratii restranse V2G au fost desfasurate cu ajutorul unor masini de la compania AC Propulsion, insa cantitatea de electricitate extrasa a fost insignifianta. Chiar daca proiecte majore vor fi construite, telul nu este ca aceste baterii sa asigure puterea energetica primara, de baza, ci numai o sursa aditionala, pentru gestionarea fluctuatiilor electrice. Cercetatorii sunt de parere ca o rezerva de 1 megawatt de energie permanenta ar fi suficienta pentru aplicarea tehnologiei si incearca sa calculeze cate vehicule electrice ar trebui sa stea continuu conectate la reteaua electrica pentru ca aceasta valoare sa poata fi mentinuta constant.
Sursa: Live Science