De ce ne plac masinile “cool” ?
Pe langa aceste aspecte usor deductibile de catre orice psiho-sociolog, studiul interdiscipleinar a scos in evidenta o caracteristica putin cunoscuta a omului modern. Aceasta este pareidolia, un fenomen prin care oamenii isi doresc la nivel subconstient sa vada fete umane sau caracteristici umanoide in toate obiectele care-i inconjoara, de la formele norilor si ale cladirilor la masini. In prezent, cercetatorii studiaza conexiunile care au loc in creierul uman in momentul in care oamenii cauta sa recunoasca fizionomii umane in obiectele care-i inconjoara.
Studiul a evidentiat importanta morfometriei geometrice, un sistem de evaluare folosit in egala masura de barbati si femei atunci cand evalueaza orice obiect intalnit, cum ar fi scara cuprinsa intre “copilaresc” si “matur”.
Pentru a evidentia concluziile sutdiului, cercetatorii au rugat 20 de barbati si 20 de femei, sa evalueze 38 de tupouri de masini produse intre anii 2004-2006. Toti cei 40 de participanti la acest test au declarat ca au vazut in liniile masinilor stilizarea unor fete de oameni, animale sau roboti. Subiectii testului au descoperit trasaturi precum maturitatea, sexul, atitudinea, emotiile si personalitatea – aceleasi trasaturi observate de oameni cand privesc fizionomii umane. Oamenii au preferat de asemenea masini care, in viziunea lor, emana putere si prestanta. Preferinta lor se indreapta aproape instinctual spre automobile de genul BMW 5 Series, care au tendinta de fi joase si late in partea de fata, forma aerodinamica si faruri care imita ochi umani care privesc incruntati.
Sursa : Live Science